PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 112 | 63--74
Tytuł artykułu

Wiedza konsumentów jako determinanta decyzji zakupowych na rynku żywności ekologicznej

Warianty tytułu
Consumers' Knowledge as a Determinant of Purchasing Decisions on the Organic Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W Polsce żywność ekologiczna cieszy się rosnącym zainteresowaniem konsumentów przyczyniając się do dynamicznego rozwoju tego rynku. Celem artykułu jest określenie wpływu poziomu wiedzy konsumentów na temat produktów ekologicznych na decyzje zakupowe. Z przeprowadzonych badań wynika, że stan wiedzy na temat żywności ekologicznej jest nadal zbyt niski. Poziom wiedzy determinuje właściwe określenie cech żywności jakie powinny charakteryzować żywność ekologiczną. Z badań wynika, że konsumenci charakteryzujący się wyższym poziomem wiedzy na temat produktów ekologicznych jako najważniejsze kryterium produktu podają naturalny sposób produkcji, bez dodatków chemicznych oraz przywiązują większą wagę do cech zdrowotnych takich jak wartość odżywcza i świeżość produktów. Ważne są działania zmierzające do podnoszenia poziomu wiedzy i zwiększenia zainteresowania ekologicznymi produktami żywnościowymi. (abstrakt oryginalny)
EN
In Poland, a growing consumer interest in organic food is observed, contributing to the development of this market. The aim of this article is to determine the influence of the level of consumer awareness of organic products on the purchasing decisions. The study shows that the state of knowledge about organic food is still too low. The level of knowledge determines appropriate defining the characteristics of organic food. The research shows that consumers characterized by higher level of knowledge on organic products, state that the most important product criterion is a natural way of production, without chemical additives. They pay more attention to health characteristics such as nutritional value and freshness of the products. The efforts to raise the consumers' awareness and increase their interest in organic food products is also important. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • CHOTKOWSKI J., CZERWINSKA M., 2010: Instrumenty marketingu w rolnictwie ekologicznym, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing 03(52), 160-268.
  • GÓRSKI J., STANISZEK P., KAZIMIERCZAK R., REMBIAŁKOWSKA E., 2014: The evaluation of the range of organic food from polish annd foreign producers In the selected retail stores In Piaseczno and its vicinity, Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering, 59(3), 70-75.
  • KOCISZEWSKI K., 2014: Perspektywy rozwoju rolnictwa ekologicznego w świetle wyników badań gospodarstw konwencjonalnych, Journal of Agribusiness and Rural Development 1(31), 59-68.
  • KUCIŃSKA K., 2009: Poziom wiedzy o żywności ekologicznej wśród mieszkańców Warszawy, Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering 54(3), 164-172.
  • LEMANOWICZ M. 2014: Żywność ekologiczna - innowacyjny trend w zachowaniu konsumentów, Marketing i Rynek 8, 1110-1115.
  • NESTOROWICZ R., PILARCZYK B., 2014: Wyzwania wobec komunikacji marketingowej na rynku żywności ekologicznej w Polsce - w świetle badań konsumentów, Marketing i Rynek 8, 583-589.
  • Ramowy Plan Działań dla Żywności i Rolnictwa Ekologicznego w Polsce na lata 2014-2020, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa 2014, s. 11-12.
  • Raport o stanie rolnictwa ekologicznego w Polsce w latach 2011-2012. Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.
  • TYBULSKI J., ŻAKOWSKA-BIEMANS S., 2007: Wprowadzenie do rolnictwa ekologicznego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 30-48.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171422314

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.