Warianty tytułu
A Process-Based Model of Enterprise Renewal
Języki publikacji
Abstrakty
Trudności, jakie napotykają przedsiębiorstwa z dostosowywaniem się do coraz szybciej zmieniających się warunków otoczenia, pozostają jednym z kluczowych problemów menedżerskich. Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji procesowego modelu odnowy przedsiębiorstwa oraz zaprezentowanie wyników analizy procesów odnowy. (abstrakt oryginalny)
Difficulties which enterprises encounter to adjust to faster and faster changing external conditions are one of the main managerial problems. The aim of the article is to show the concept of a process-based model of enterprises renewal and the results of renewal process analysis.(original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Agarwal R., Helfat C., 2009, Strategic renewal of organizations, Organization Science, vol. 20, no 2 (March-April), s. 281-293.
- Bełz G., 2012, Potencjał dostosowawczy w procesach odnowy przedsiębiorstw, Przegląd Organizacji, nr 11, s. 19-22.
- Bełz G., 2011, System zarządzania jako regulator odnowy i wzrostu przedsiębiorstw, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 153.
- Bełz G., Olejczyk Z., 2012, Kształtowanie potencjału samoodnowy przedsiębiorstw, Sz. Cyfert, G. Bełz (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 276, s. 130-143.
- Binns A., Harreld J.B., O'Reilly Ch.A., Tushman M.L., 2014, The art of strategic renewal, MIT Sloan Management Review, 55, no 2 (Winter), s. 21-23.
- Cyfert Sz., 2012, Systemowy model organizacji: perspektywa procesów odnowy organizacyjnej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 276, s. 123-129.
- Cyfert Sz., Bełz G., Wawrzynek Ł., 2014, Wpływ burzliwości otoczenia na efektywność procesów odnowy organizacyjnej, Organizacja i Kierowanie, nr 1A (159), s. 15-26.
- Cyfert Sz., Krzakiewicz K., 2015, Model procesu odnowy organizacyjnej, Management Forum nr 1(6), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (w niniejszym zbiorze).
- Czarniawska-Joerges B., Wolff R., 1991, Leaders, managers, entrepreneurs on and off the organizational stage, Organization Studies, vol. 12, no 4, s. 529-546.
- Dover P.A., Dierk U., 2012, The ambidextrous organization: Integrating managers, entrepreneurs and leaders, Journal of Business Strategy, vol. 31, no 5, s. 49-58.
- Ghoshal S., Bartlett Ch., 1995, Building the entrepreneurial corporation: New organizational processes, new managerial tasks, European Management Journal, vol. 13, no 2 (June), s. 139-155.
- Ghoshal S., Bartlett Ch., 1996, Rebuilding behavioral context: A blueprint for corporate renewal, Sloan Management Review, vol. 37, no 2 (Winter), s. 23-36.
- Gulati R., Nohria N., Wohlgezogen F., 2010, Roaring out of recession, Harvard Business Review, March, s. 63-69.
- Gupta V., MacMillan I., Surie G., 2004, Entrepreneurial leadership: Developing and measuring a cross-cultural construct, Journal of Business Venturing, vol. 19, s. 241-260.
- Hammer M., 1996, Beyond Reengineering. How the process-centered organization is changing our work and our lives, HarperCollins Publishers, Inc., New York.
- Leavy B., 1997, Strategic renewal - Is disruptive revolution unavoidable?, Strategic Change, vol. 6, s. 283-298.
- Malach-Pines A., Sadeh A., Dvir D., Yafe-Yanai O., 2002, Entrepreneurs and managers: Similar yet different, The International Journal of Organizational Analysis, vol. 10, no 2, s. 172-190.
- Mayo A., Nohria N., 2005, Zeitgeist leadership, Harvard Business Review, vol. 83, no 10 (October), s. 45-60.
- Mezias S., Glynn M.A., 1993, The three faces of corporate Renewal: Institution, revolution, and evolution, Strategic Management Journal, vol. 14, s. 77-101.
- Osterwalder A., Pigneur Y., 2010, Business Model Generation, John Wiley & Sons, Hoboken.
- Skalik J., Bełz G., 2007, Istota systemu zarządzania w procesie kształtowania i rozwoju organizacji, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Przeobrażenia systemów zarządzania przedsiębiorstw, Prace Naukowe AE Wrocław nr 1184, s. 17-26.
- Teece D.J., 2009, Dynamic Capabilities & Strategic Management. Organizing for Innovation and Growth, Oxford University Press, New York.
- Zaleznik A., 2004, Managers and leaders. Are they different?, Harvard Business Review, January, s. 74-81.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171422548