PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | nr 1 | 31--38
Tytuł artykułu

Public relations jako narzędzie tworzenia wizerunku instytucji kultury

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Public Relations as a Means of Culture Institution Image Creation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tematem pracy jest analiza public relations (PR) w instytucjach kultury. Zasadniczym celem niniejszych rozważań jest podkreślenie istotności działań PR w procesie tworzenia wizerunku organizacji związanych z obszarem sztuki, a także realizacji samych przedsięwzięć artystycznych. Praca składa się z dwóch części. Pierwsza jest poświęcona charakterystyce public relations oraz uzasadnieniu konieczności prowadzenia takiej działalności w instytucjach kultury. Druga część obejmuje studia przypadków przeprowadzone na przykładzie BWA Awangarda i Teatru Ad Spectatores. Wybór organizacji jest celowy ze względu na specyfikę prowadzonych przez nie artystycznych projektów. To właśnie różnorodność i mnogość problemów wizerunkowych pozwalają uświadomić znaczenie roli specjalisty PR i rangę zarządzania informacją. (abstrakt oryginalny)
EN
The topic of the paper is the analysis of public relations (PR) in culture institutions. The major goal of the article is to emphasise the significance of PR activities in the process of creating an image of art-related organisations as well as implementing the very artistic ventures. The paper is divided into two parts. The first part is devoted to the characteristics of public relations and to the justification of the necessity of carrying out such activity in culture institutions. The second part presents the case studies conducted in Awangarda Artistic Exhibition Office (BWA) and Ad Spectatores Theatre. The selection of the organisations is purposeful because of the specificity of the artistic projects executed in those institutions. It is just the variety and multitude of the image-related problems that allow to realise the role of a PR specialist and the significance of information management. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Numer
Strony
31--38
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu
Bibliografia
  • A. Saraczyńska, Czeski humor we Wrocławiu, "Gazeta Wyborcza" 2006, 13.04.
  • A.K. Koźmiński, W. Piotrkowski, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa 2000.
  • B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002, s. 40.
  • F.P. Seitel, Public realtions w praktyce, Warszawa 2003, s. 9-10.
  • J. Culler, Konwencja i oswojenie, [w:] M. Głowiński (red.), Znak, styl, konwencja, Warszawa 1997, s. 146-196.
  • J. Grunig, T. Hunt, Managing public relations, New York 1984, s. 6.
  • J. Olędzki, Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze, Warszawa 2009, s. 30-31.
  • L. Pułka, Kultura mediów i jej spektakle na tle przemian komunikacji społecznej i literatury popularnej, Wrocław 2004, s. 31.
  • M. Orzeł, Kontrowersyjna wystawa w BWA, Serwis regionalny Wrocław, 12.04.2006.
  • M. Piekarska, Bez tematów tabu, "Słowo Polskie. Gazeta Wrocławska" 2006, 10.04.
  • P. Czarnowski, A. Kadragic, Public relations, czyli promocja reputacji, Warszawa 1996, s. 8.
  • T. Goban-Klas, Public relations, czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa 1997, s. 20.
  • W. Madryas-Kowalska, Manipulacja informacją. Public relations w organizacjach szczególnego ryzyka, Wrocław 2009.
  • W. Madryas-Kowalska, Public relations w BWA Awangarda. Analiza organizacji szczególnego ryzyka drugiego typu, Nowe Media - Nowe w Mediach, Wrocław 2007, s. 35-59.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423148

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.