PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 3 | nr 1 | 148--160
Tytuł artykułu

A Cultural Dimension of Tourist Products : a Polish-Japanese Case Study

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Contrary to its logics, a global tourist market demands a continual modifications and segmentation of tourist products which, although addressed to a mass tourist, should be tailored to his/her individual and mother/target culture-specific needs and expectations. Consequently, culture plays an important role in the process and it should be approached from two different but complementary perspectives. First of all, the mother culture of the potential customer as well as the target culture of the receiving country should be considered. The first one accounts for the decisions which products to buy and the second one, which determines the way the hospitality business operates in terms of services and tour content, is responsible for the customer's satisfaction from the tourist product s/he has acquired. When the respective cultures of the hospitality business people and of the tourists are similar, their influence on a market success of a tourist product is small but when they are very different, e.g. Asians vs. European cultures, they can create serious problems for both parties. A growing importance of Asian tourists, Japanese, Chinese and Korean, on the European tourist market constitutes a challenge for hospitality business, especially in former communist countries which contrary to Western European countries not only have to establish themselves as new tourist destinations and compete with the renown ones but also to adjust their offer to the tastes of their Asian customers. The Polish Chamber of Tourism has been involved in a campaign to market Poland for the Japanese tourists and to make it one of their favourite holiday destinations. However its efforts must be paralleled with an attempt to create a proper tourist product which will appeal to the Japanese as far as its cultural content and service culture are concerned. The present article discusses the double occurrence of culture in the Polish tourist product for the Japanese market. (original abstract)
Rocznik
Tom
3
Numer
Strony
148--160
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Jagiellonian University in Krakow, Poland
Bibliografia
  • Analiza wyników badań wizerunku Polski i postrzegania polskiej marki na świecie. Założenia i rekomendacje do pozycjonowania Polski jako kraju docelowego podróży turystycznych na lata 2009-2015. 2008. Ekspertyza wykonana dla POT. Instytut Marki Polskiej, electronic version, www.pot.gov.pl, available on 15 November 2010.
  • Anholt S., 2007. Competitive identity. The new brand management for nations, cities and regions. New York: Palgrave Macmillan.
  • Anholt S., 2003. Brand new justice. The upsidedown of global branding. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Benedict R., 2003. Chryzantema i miecz. Wzory kultury japońskiej, Warszawa: PIW.
  • Bugaj Z., 2007. Japończycy mile widziani. Hospitality - Kwartalnik dla Hotelarzy, No. 8.
  • Hałasa D., 2006. Z Nałęczowa do Tokio, z Tokio do Nałęczowa. Gazeta Klubu Polskiego w Japonii, No. 6 (45), electronic version, www.um.warszawa.pl, available on 25 November 2010.
  • Hobsbawm E., Ranger T. (eds.), 2008. Tradycja wynaleziona. Kraków.
  • Jen na wakacjach. Aktualności Turystyczne. 2008, No. 8.
  • Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2005. Produkt turystyczny. Pomysł. Organizacja. Zarządzanie. Warszawa: PWE.
  • Kubiszyn-Puka B., 2010. Japońscy touroperatorzy w Warszawie - mieście Chopina, electronic version, www.polonia.jp, available on 25 November 2010.
  • Licznerski G., 2003. Japończycy zainteresowani [in:] Wiadomości Turystyczne, 52:3.
  • Middelton V.T.C., 1996. Marketing w turystyce. Warszawa: PAPT.
  • Odagiri E., 2005. Rozmowa z Andrzejem Kozłowskim, prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej [in:] Gazeta Klubu polskiego w Japonii, No. 5 (38), electronic version, www.polonia.jp, available on 5 November 2010.
  • Plan Działania Polskiej Organizacji Turystycznej na rok 2009. Warszawa: POT, electronic version, www.pot.gov.pl, available on 30 November 2010.
  • The best tourists in the world are..., 2007, electronic version, http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=14687997, available on 25 November 2010.
  • Walas B. (ed.), 2008. Marketingowa Strategia Polski w Sektorze Turystyki na lata 2008-2015. Warszawa: POT, electronic version, WWW.pot.gov.pl, available on 25 November 2010.
  • www.expo2010.com.pl/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423408

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.