PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | z. 86 | 29--38
Tytuł artykułu

Wybrane czynniki demograficzne jako determinanta lojalności klientów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Selected Demographic Factors as a Determinant of Customer Loyalty
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kluczowym wyzwaniem dla przedsiębiorstwa jest obecnie pozyskanie i utrzymanie klientów w długim okresie. Rodzi to konieczność ukierunkowania działań na kreowanie lojalności klientów, a co za tym idzie identyfikacji czynników determinujących ich zachowania nabywcze. W zbiorze tych czynników wskazuje się również na czynniki demograficzne. W efekcie, weryfikację postawionych hipotez, zakładających istnienie związku pomiędzy wiekiem oraz płcią klientów a ich zachowaniem nabywczym, oparto na badaniach ankietowych przeprowadzonych na rynku piwowarskim, które poddano analizie statystycznej.(abstrakt oryginalny)
EN
A key challenge for the company is currently attract and retain customers over the long term. This raises the need for direct action to create customer loyalty, and thus to identify the factors determining their purchasing behavior. The collection of these factors also indicates demographic factors. As a result, verification of hypotheses, which assume a relationship between the age and gender of customers and their purchasing behavior based on survey research conducted on the beer market, which were statistically analyzed.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
29--38
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • 1. Caputa W.: Pomiar kapitału klienta w kontekście kreowania wartości przedsiębiorstwa. CeDeWu, Warszawa 2015.
  • 2. Caputa W.: Kapitał klienta w budowaniu wartości przedsiębiorstwa. CeDeWu, Warszawa 2015.
  • 3. Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J.: Zarządzanie relacjami z klientem. Difin, Warszawa 2004.
  • 4. Dunaj B.: Słownik współczesnego języka polskiego. Wilga, Warszawa 1996.
  • 5. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Wyd. III. PWE, Warszawa 2001.
  • 6. Gorczyńska A.: Rola zasobów niematerialnych w decyzjach dotyczących międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa. Kwartalnik Organizacja i Zarządzanie, nr 2/2009.
  • 7. Skowron S., Skowron Ł.: Lojalność klienta a rozwój organizacji. Difin, Warszawa 2012.
  • 8. Szwajca D.: Zasoby marketingowe przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2012.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423894

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.