Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
The subject of this article is to present the impact of cultural differences on building business strategy, as well as the meaning of knowledge about the culture, customs and tradition of the countries in which we do business. The author analyses the experiences of a large multimedia corporation Young Digital Planet S.A. gathered in the course of collaboration with culturally different countries, and uses the company as an example showing how important a consideration for cultural factors is for managing an international business. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
16--25
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Gdański
Bibliografia
- Gesteland R.R., 2000. Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, [Cross-cultural business behavior]. Warsaw: PWN.
- Hofstede G., 2000. Kultury i organizacje, [Cultures and Organizations]. Warsaw: PWE.
- Kostera M., 1997. Zarządzanie międzykulturowe [w:] Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red). Zarządzanie. Teoria i praktyka, [Cross-cultural management [in:] Koźminski A.K., Piortowski W. (Eds.). Management. the theory and practice]. Warsaw: PWN.
- Murdoch A., 1999. Współpraca z cudzoziemcami w firmie [Cooperation with foreigners in company]. Warsaw: Poltext.
- Nogalski B., Jarocki P., 1998. Komunikacja niewerbalna w negocjacjach międzynarodowych [Nonverbal communication in international negotiations]. Bydgoszcz: TNOIK, 70p.
- Obłój K., 1993. Strategia sukcesu firmy [Corporate succes strategy]. Warsaw: PWN.
- Richard R., Still R.R., John S., Hill J.S., 1985. Multinational Product Planning, A Meta Market Analysis [in:] International Marketing Review, Spring.
- Steiner G.A., Miner J.B., Gray E.R., 1986. Management Policy and Strategy, New York: Macmillan Pub, 3rd ed.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423960