PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 2 | nr 2 | 53--66
Tytuł artykułu

Transnational Corporations and Cross-cultural Management

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The process of going international shows, stage by stage, how an organisation becomes a transnational corporation. Companies embark on such transformation to improve their market position and to boost their growth. To achieve the goals, internalisation has to take account of cultural determinants, as the knowledge of cultural factors makes it easier to run business on an international scale. The entrepreneurs are increasingly aware that the pursuit of formal and rational goals involves also ethical, legal or strategic aspects. The article deals with some selected dimensions of national cultures that significantly affect negotiations with foreign partners, production management and the sale of products manufactured by transnational corporations. The article is based on surveys carried out in the textile and clothing industry. (original abstract)
Rocznik
Tom
2
Numer
Strony
53--66
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Ambler T., 1999. Marketing os A do Z. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
  • Bartosik-Purgat M., 2006. Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Buckley A., 2002. Inwestycje zagraniczne. Składniki wartości i ocena. Warszaw: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Griffin R., 2004. Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Hoecklin L., 1996. Managing Cultural Differences. Strategies for Competitive Advantage. London: Addison-Wesley.
  • Kaczurba J., Kawecka-Wyrzykowska E., 2002. Polska w WTO. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego.
  • Kostera M., Śliwa M., 2010. Zarządzanie XXI wieku. Jakość, twórczość, kultura. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
  • Linton R., 2000. Kulturowe podstawy osobowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Madsen T.G., Servais P., 1997. The Internationalization of Born Globals: an Evolutionary Process? International Business Review, Vol. 6.
  • de Mooij M., 1998. Global Marketing and Advertising: Understanding Cultural Paradoxes. California: Sage Publications.
  • Obłój K., 2007. Recenzja książki M. Goryni, Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw. Przegląd Organizacji, nr 11.
  • Wróblewski T., 2004. Unia kasjerów. Newsweek, nr 51.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423974

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.