PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 12, cz. 2 Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji. Część II | 341--349
Tytuł artykułu

Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu w mediach społecznościowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility Management in Social Media
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu obecnie postrzegane jest jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku. CSR przestało być jedynie ideą, którą warto wdrożyć ze względów moralnych. Okazało się bowiem, że jej stosowanie w praktyce może dać firmom wymierne korzyści ekonomiczne. W związku z tym poszukiwane są różne narzędzia, które mogą wesprzeć proces realizacji koncepcji społecznie odpowiedzialnego biznesu. Funkcję tę mogą spełniać media społecznościowe. Celem tego artykułu jest określenie możliwości wykorzystania mediów spo- łecznościowych w zarządzaniu społeczną odpowiedzialnością biznesu(fragment tekstu)
EN
The article is an attempt to portray the possibilities of using social media in the corporate social responsibility management. The research method used in this article was case studies of three companies: Nivea Poland, Comarch SA and Orange Poland. These companies use social media, such as Facebook and YouTube, to promote their social initiatives. The analysis shows that social media in their case, are an important tool in the implementation of the concept of corporate social responsibility(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bartkowiak G. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa.
  • Czubała A. (2011), Rola konsumentów w realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Konsumpcja i Rozwój", nr 1.
  • Deloitte (2012), Polskie firmy na Facebooku - portale społecznościowe w komunikacji marketingowej polskich przedsiębiorstw, Warszawa.
  • Griffin R.W. (2005), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • Gustowski W. (2007), e-Społeczność, Złote Myśli, Gliwice.
  • Kaczorowska-Spychalska D. (2012), Rola społeczności internetowych w zarządzaniu marketingowym, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", tom XIII, z. 2, Społeczna Akademia Nauk, Łódź.
  • Kaplan A.M., Haenlein M. (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, "Business Horizons", nr 53 (1).
  • Kucz M. (2011), Wartość współpracy, wartości we współpracy - perspektywy dla CSR w województwie kujawsko-pomorskim [w:] A. Paluszek, M. Karwacka, R. Karaszewski (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
  • Kuraszko I., Augustyniak Sz. (2009), 15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • Nakonieczna J. (2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa.
  • Paliwoda-Matiolańska A. (2009), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa.
  • Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa.
  • Surma K., Krzycki M., Prokurat S., Kubisiak P. (2012), Raport z badania Polskie firmy w mediach społecznościowych. Dodatek, Harvard Business Review Polska & Capgemini, kwiecień.
  • Fundacja Orange (2013), https://www.facebook.com/FundacjaOrange, dostęp: 14 lipca 2013.
  • Nivea Polska (2013), http://www.youtube.com/user/NIVEAPolska, dostęp: 14 lipca 2013.
  • Poland Facebook Statistics (2013), www.socialbakers.com/facebook-statistics/poland, dostęp: 14 lipca 2013.
  • Staże Comarch (2013), www.facebook.com/Staze.Comarch?fref=ts, dostęp: 14 lipca 2013.
  • YouTube Statistics (2013), www.socialbakers.com/youtube-statistics/country/poland/, dostęp: 14 lipca 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424238

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.