PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 13, cz. 1 Zarządzanie organizacjami sieciowymi | 217--230
Tytuł artykułu

Wpływ efektywnego zarządzania sobą na realizację misji życiowej przez studentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of Effective Management of Yourself on Implementing Students' Life Mission
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Każdy, zwłaszcza młody człowiek, który wkracza w dorosłe życie, zaczyna za-stanawiać się nad swoją przyszłością, zarówno życiem osobistym, jak i zawo-dowym. Najczęściej robi to wówczas, gdy wszyscy jego rówieśnicy wybierają wymarzoną przez siebie uczelnię, która może im zapewnić odpowiedni zawód, lub, o ile nie zdecydują się na ten krok, szukają pracy po szkole średniej. Są też i tacy, których wcale nie jest mniej, a którzy na tyle już osiągnęli równowagę osobowo-emocjonalną i świadomość swoich celów życiowych, iż potrafią za-planować swoje życie osobowo-zawodowe. Wówczas wiedzą, że ukończenie studiów jest dla nich nieodłącznym etapem życia, który umożliwi im dalszą realizację swojej egzystencji. Powyższe wywody są tylko uogólnieniami, gdyż jest szereg determinantów, które także decydują o tym, czy ktoś podejmie dalszą naukę czy też nie. Zali-czyć do nich należy: - Sytuację rodzinną (np. potrzeba nieustannej opieki nad osobą starszą), - Sprawność intelektualną, - Zdrowie fizyczne i psychiczne, - Potrzebę usamodzielnienia się, - Założenie rodziny, - Inne okoliczności, uniemożliwiające dalsze, być może w danym okresie, kontynuowanie nauki - studiów. Niezależnie od motywów, jakimi kierowali się studenci, którzy rozpoczęli swój etap życia - studiowanie, wysoce pożądanym jest, aby właśnie w okresie studiów pozyskali jedną z najważniejszych kompetencji, która może zadecy-dować w największej mierze o ich dalszej egzystencji - umiejętność zarzą-dzania sobą.(fragment tekstu)
EN
Each student should possess effective self-management skills to be able to implement his life mission according to his vision of life. These skills consist of self-esteem, emotional, physical, mental and spiri-tual balance ability to schedule their closer - every day, as well as those far-reaching tasks, self-consciousness of implementing all of their goals in life, etc.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bubrowiecki A. (2011), Popraw swoje życie, Wydawnictwo MUZA SA, Warszawa.
  • Bubrowiecki A. (2012), Ucz się i myśl, Wydawnictwo MUSA S.A., Warszawa.
  • Buzan T. (2006), Zmiana! I co dalej?, Wydawnictwo JK, Łódź.
  • Covey S. R. (2005), 8. Nawyk. Od efektywności do wielkości i odkrycia wła-snego głosu, Wydawnictwo REBIS, Poznań.
  • Goleman D.(1999), Inteligencja emocjonalna, tł. Andrzej Jankowski, Media Rodzina 0f Poznań, Poznań.
  • Wilson P. (2012), Idealna równowaga, Wydawnictwo Laurum, Warszawa.
  • Kozielecki J. (2001), Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek psychologii, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424584

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.