PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | 2 | nr 1 | 95--104
Tytuł artykułu

Badania demoskopijne pracowników jako przejaw wykorzystania założeń marketingu personalnego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Employee Survey As a Form of Personal Marketing (on the Example of Own-desk Research in Torun)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Demoskopia, jak wskazuje etymologia tego terminu, oznacza analizę, której przedmiotem jest społeczeństwo danego państwa. Intensywny rozwój badań opinii pracowników jest dowodem na równie skuteczne zastosowanie demoskopii w skali mikro, czyli na poziomie przedsiębiorstwa. W tym przypadku pomiarem objęci są pracownicy, czyli demos danego podmiotu gospodarczego. Badania tego typu dają wiele korzyści. Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na fakt, iż osoby zatrudnione są cennym źródłem informacji. Turbulentne i nasycone konkurencją otoczenie powinno zatem skłaniać patrzące perspektywicznie podmioty gospodarcze do szerokiego zastosowania założeń badań opinii pracowników oraz samego marketingu personalnego. Analiza zagadnienia zostanie poparta wynikami badania własnego, które zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie średnich i dużych przedsiębiorstw Torunia. (abstrakt oryginalny)
EN
The author made an attempt on answering the question concerning the meaning of personal marketing and employee survey for enterprises. The advantages of properly prepared and conducted research are invaluable as they provide an opportunity to get very important information about a company and its environment. Although the range of the phenomenon does not seem to be wide, it is still surprising that the most valuable data a company may gain through an employee survey can be ignored. The author's conclusions were supported by the previous results obtained during the research that was conducted in 2008 by the means on telephone interview or via internet amongst various enterprises in Torun. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
2
Numer
Strony
95--104
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Altkorn J., Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo AEw Krakowie, Kraków 2002.
  • Baruk A.I., Marketing personalny a kreowanie wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Lublinie, Lublin 2005.
  • Biały A., Bojkoty bardziej realne, "Rzeczpospolita" 29.09.2008.
  • Krokowska J., Kołodziejski S., Badania opinii pracowników w praktyce zarządzania, Imperia, Łódź 2007.
  • Levine M., Rozbite okna, rozbita firma. O skromnych środkach i wspaniałych efektach, MTBiznes Sp. z o.o., Warszawa 2006.
  • Lipka A., Marketing stanowisk pracy, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego Sp. z o.o., Bydgoszcz 1998.
  • Piwowarczyk J., Partycypacja w zarządzaniu a motywowanie pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Szostek D., Badania opinii pracowników w zarządzaniu organizacją opartą na satysfakcji i lojalności jej interesariuszy, [w:] Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy. Kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy, pod red. B. Godziszewskiego, ("Dom Organizatora") TNOiK, Toruń 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424718

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.