PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | 2 | nr 1 | 125--133
Tytuł artykułu

Aktywność marketingowa przedsiębiorstw przemysłu piekarniczego funkcjonujących w regionie częstochowskim warunkiem ich rozwoju

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Activities of Baking Companies Funcioning in Częstochowa Region as a Condition of Their Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wraz z rozwojem poziomu gospodarczego społeczeństwa zmieniają się upodobania i potrzeby żywieniowe konsumentów. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na cenę produktu, ale również na jego zdrowotność, wartość odżywczą i aspekty ekologiczne. W gospodarce rynkowej konsument - nie bez powodu określany "królem rynku" - znajduje się w centrum zainteresowania zarządzających przedsiębiorstwami. Wiedza o jego zachowaniu i czynnikach kształtujących je stała się priorytetem wśród zainteresowań marketingu, który dąży do zaspokojenia potrzeb konsumenta. Permanentny proces doskonalenia działalności marketingowej przedsiębiorstw przemysłu piekarniczego stanowi więc niezbędny warunek ich rozwoju. Celem niniejszego opracowania będzie analiza działalności marketingowej firm działających na rynku pieczywa na przykładzie rynku częstochowskiego. Autorka podjęła próbę oceny wpływu poszczególnych instrumentów marketingowych na rozwój badanych przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
Along with the development of the society's economic status, the consumers' preferences and nutritional needs also change. At the moment, not only do the consumers pay attention to the price of the product, but also to its nutritional value and ecological aspects. In market economy, the customer, not unreasonably dubbed the "king of the market", is in the centre of interest of company managers. The knowledge regarding customers' behavior together with its determinants have become the priority for marketing specialists, who aim at the satisfaction of the consumers' needs. Therefore, the permanent process of the improvement of the marketing activities of baking industry companies is the key condition for their development. The objective of this thesis is the analysis of the marketing activities of the companies functioning on the bakery market, on the example of the Częstochowa market. The author made an attempt at the evaluation of the influence of particular marketing instruments on the development of the companies under examination. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
2
Numer
Strony
125--133
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego, Wrocław 2002.
  • Churchill G.A., Badania marketingowe, Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002.
  • Penc J., Innowacje i zmiany w firmie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999.
  • Podstawy ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem, pod red. J. Kortana, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424738

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.