PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 15 | 199--216
Tytuł artykułu

Analiza instrumentów promocji marek luksusowych na przykładzie rynku samochodowego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Promotion Instruments of Luxury Brands - an Example Using the Car Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule scharakteryzowane zostały instrumenty promocji wykorzystywane przez marki luksusowe, na przykładzie rynku samochodowego. Do jego napisania wykorzystane zostały takie metody badawcze jak metoda indywidualnych przypadków, dzięki której możliwe było poparcie scharakteryzowanych w pracy zagadnień praktycznymi przykładami oraz analiza dokumentów zastanych, która umożliwiła wyjaśnienie definicji związanych z przedmiotem badań. (abstrakt oryginalny)
EN
This article characterized promotion instruments used by luxury brands, using the example of the car market. Research methods used for this article included the method of individual cases and the analysis of documents. This allowed for the clarification of definitions related to the subject of research and made it possible to clarify the described definitions related to this subject area. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
199--216
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • 2015 Ferrari Sergio, http://www.topspeed.com/cars/ferrari/2015-ferrari-sergio-ar166019.html [15.10.2015].
  • Babiasz J., 1946 Ford Super Deluxe Sedan, http://www.autotraderclassics.com/car- article/1946+Ford +Super+Deluxe+Sedan-72759.xhtml [29.10.2015].
  • Beissmann T., Porsche signs tennis ace Maria Sharapova as brand ambassador, http://www.caradvice.com.au/228192/porsche-signs-tennis-ace-maria-sharapova-as-brand-ambassador/ [12.10.2015].
  • Bochańczyk-Kupka D., Luksus i dobra luksusowe, "Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne" 2014, nr 176/16.
  • Bruckner A., Słownik etymologiczny języka polskiego, Wiedza Powszechna, Warszawa 1958.
  • Budzyński W., Public relations - zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 1998.
  • Calhoun D., Daniel Craig interview: 'My advice to the next James Bond? Don't be shit!', http://www.timeout.com/london/film/daniel-craig-interview-my-advice-to-the-next-james-bond-dontbe-shit [22.10.2015].
  • Cenker E., Public Relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2007.
  • Czarnecki A., Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, PWE, Warszawa 2003.
  • D'Arpizio C., Levato F., Zito D., De Montgolfier J., LUXURY GOODS WORLDWIDE MARKET STUDY, http://www.bain.com/bainweb/PDFs/Bain_Worldwide_Luxury_Goods_Report_2014.pdf [6.12.2015].
  • Deacon C., Aston Martin Give Press a Sneak Peak of one-77 Supercar at Paris Motor Show, http://www.motor1.com/news/20/aston-martin-give-press-a-sneak-peak-of-one-77-supercarat-paris-motor-show [18.10.2015].
  • Dryl W., Strategie marketingowe dóbr luksusowych, "Zarządzanie i Finanse" 2012, nr 2, cz. 2.
  • Endangered Species [reklama internetowa], reż. N. Fuglsig, Microsoft, Los Angeles 2011.
  • European Open: Porsche becomes title sponsor, http://newsroom.porsche.com/en/company/porschetitle-sponsor-top-level-golf-european-open-10180.html [15.10.2015].
  • Gadomska E., Luksusowy marketing czyli jak budować markę premium, "Law Business Quality - Magazyn Ludzi Skucesu" 2014, nr 8.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001.
  • Gębarowski M., Nowoczesne formy reklamy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007.
  • Gębarowski M., Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Regan Press, Gdańsk 2010.
  • Huntingford S., Derek Bell talks Bentley and Le Mans at Goodwood, http://www.telegraph. co.uk/motoring/goodwood-festival-of-speed/10934340/Derek-Bell-talks-Bentley-and-Le-Mans-atGoodwood.html [12.10.2015].
  • Introducing DB9 GT Bond Edition, http://www.astonmartin.com/en/cars/db9gt-bond [13.10.2015].
  • Joe Taslim Brand Ambassador Aston Martin Indonesia, http://autonetmagz.net/aston-martinofficially-available-in-indonesia-by-releasing-the-vantage-and-vanquish/13385/joe-taslim-brandambassador-aston-martin-indonesia/ [12.10.2015].
  • Klimkowska R., Psychologiczne uwarunkowania decyzji zakupu samochodów luksusowych, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy" 2009, nr 15.
  • Kotler P., Burton S., Deans K., Brown L., Armstrong G., Marketing, Pearson Higher Education, New Jersey 2012.
  • Luksus, hasło w: Słownik języka polskiego, red. W. Doroszewski, http://sjp.pwn.pl/slowniki/luksus. html [20.10.2015].
  • Megafactories: Aston Martin Supercar [program telewizyjny], sezon 1, odc. 13, Stany Zjednoczone: National Geographic [wyemitowano 4.09.2011, o godz. 21:00].
  • Piątkowski W., Lokowanie produktu lub marki (product/brand placement) jako narzędzie kreowania silnej marki, w: Zarządzanie silną marką, red. M.K. Witek-Hajduk, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
  • Pietrzak J., Luksusowe marki, http://www.bankier.pl/wiadomosc/Luksusowe-marki-1517387.html [21.10.2015].
  • Porsche named title sponsor of the European Open, http://www.europeantour.com/ europeantour/season=2015/tournamentid=2015034/news/newsid=253332.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424752

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.