PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | z. 86 | 315--323
Tytuł artykułu

Wpływ zaufania na podejmowanie decyzji podmiotów gospodarujących na rynku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Trust Influence on Taking Decisions of Economic Entities on the Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W obecnych czasach ilość dostarczanych informacji jest zbyt duża w stosunku do możliwości ich rozpoznania. Z jednej strony tak duża ilość informacji powinna ułatwiać podmiotom gospodarczym podejmowanie decyzji, ale z drugiej występująca asymetria informacyjna powoduje, że podmioty te podejmują decyzje szybkie i nasycone dużym stopniem ryzyka. Jednym z czynników ograniczających to ryzyko w procesach podejmowanych decyzji jest zaufanie. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, dlaczego zaufanie jest obecnie jednym z najważniejszych uwarunkowań podejmowania decyzji.(abstrakt oryginalny)
EN
Entities manage in turbulent, often unpredictable market conditions and it causes that their cognitive abilities are too weak in comparison with coming data streams. Such conditions cause, that entities take fast and very risky decisions. It seems, that one of the factors which can limit the risk in decisions is entities' trust to each other. The aim of the article is an attempt to answer the question why trust is currently one of the most important factors influencing the decisions.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
315--323
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • 1. Dach Z.: Mikroekonomia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.
  • 2. Drucker P.F.: Podejmowanie skutecznych decyzji, [w:] Drucker P.F., Hammond J.: Podejmowanie decyzji, Harvard Business Review.
  • 3. Encyklopedia Zarządzania, na http: Miles.pl/pl/index.php.
  • 4. Fukuyama F.: Trust. The Social Virtues and the Creation of Prosperity. New York 1995.
  • 5. Hardin R.: Zaufanie. Wydawnictwo Sic! s.c., Warszawa 2009.
  • 6. Lin N.: Social Capital: A Theory of Social Structure and Action. Cambridge University Press, Cambridge 2001, p. 147.
  • 7. Markowski E.: Intuicja jako czynnik wspomagający proces podejmowania decyzji w warunkach ekstremalnych, [w:] Harasim W. (red.): Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej. Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012.
  • 8. North D.C.: The New institutional economics and development, Washington University, St. Louis 1998.
  • 9. Rekowski M.: Mikroekonomia. Wrokopa Sp. z o.o., Poznań 2009.
  • 10. Zieliński T.: Zaufanie jako regulator decyzji ekonomicznych (analiza literatury), "Management and Business Administration. Central Europe", nr 4, 2012 (117), Akademia Ekonomiczna im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2012, s.76.
  • 11. Włudyka T., Smaga M. (red.): Instytucje gospodarki rynkowej, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
  • 12. "W centrum uwagi - doświadczenia klienta w kontakcie z marką. Światowe Badanie Klientów Banków Detalicznych 2014", na www.ey.com (12.10.2015).
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424942

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.