PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 1 (26) | 183--193
Tytuł artykułu

Źródła informacji dla działalności innowacyjnej polskich małych i średnich przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Information Sources of Polish Small and Medium-Sized Enterprises Innovation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem niniejszego tekstu jest próba dokonania analizy i oceny sposobu wykorzystania potencjalnych źródeł informacji dla działalności innowacyjnej polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Badaniu poddano źródła informacji dotyczących działalności innowacyjnej zgodnie z metodologią Oslo. Badania empiryczne przeprowadzono z wykorzystaniem metody CAPI na reprezentatywnej próbie polskich małych i średnich przedsiębiorstw w 2015 r. Wyniki przeprowadzonych analiz wskazują na kluczową rolę kadry kierowniczej, pracowników, działu marketingu i sprzedaży oraz krajowych klientów. Wyraźnie widać więc dominującą rolę wewnętrznych źródeł informacji dla działalności innowacyjnej polskich małych i średnich przedsiębiorstw.(abstrakt oryginalny)
EN
The main objective of this paper is an attempt to analyze and assess potential sources of information for innovative activity of Polish small and medium-sized enterprises. The sources of innovation were in accordance with OSLO methodology. Empirical studies were carried out, using CAPI method, on a representative sample of Polish small and mediumsized enterprises in 2015. The results show the key roles of managers, employees, sales and marketing, and domestic customers. The dominant role of internal sources of innovation of Polish small and medium-sized is clearly visible.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
183--193
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Drucker P.F., 1992, Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
  • Główny Urząd Statystyczny, 2014, Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w 2011-2013, Warszawa.
  • Janasz W., Kozioł K., 2007, Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Kaczmarczyk S., 2011, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE Warszawa.
  • MNiSzW, 2008, Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, Warszawa.
  • Pomykalski A., 2001, Zarządzanie innowacjami, globalizacja. Konkurencja. Technologia informacyjna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Tarnawa A., Zadura-Lichota P. (red.), 2013, Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2011-2012, PARP, Warszawa.
  • Tarnawa A., Zadura-Lichota P. (red.), 2015, Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2013-2014, PARP, Warszawa.
  • Tidd J., Bessant J., 2014, Managing Innovation. Integrating Technological, Market and Organizational Change, fifth edition, Wiley.
  • Schilling M.A., 2013, Strategic Management of Technological Innovation, fourth edition, McGrew Hill.
  • Smith D., 2010, Exploring Innovation, 2nd edition, McGrew Hill.
  • Zadura-Lichota P. (red.), 2010, Innowacyjność 2010, PARP, Warszawa.
  • Zastempowski M., 2010, Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171425516

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.