PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 5, CD 1 | 561--568
Tytuł artykułu

Czynniki kształtujące proces koksowania wtryskiwaczy układu paliwowego silników o zapłonie samoczynnym

Warianty tytułu
Factors shaping coking process injectors fuel system in compression ignition engine
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zamieszczono informacje dotyczącą czynników kształtujących proces koksowania wtryskiwaczy układu paliwowego silników o zapłonie samoczynnym. Podkreślono, że zjawisko koksowania wtryskiwaczy związane jest z przebiegiem wielu następczych reakcji chemicznych paliwa i produktów rozkładu węglowodorów znajdujących się w dyszy wtryskiwacza i na zewnątrz powierzchni rozpylacza. Ponadto istotny wpływ maja właściwości fizykochemiczne paliwa, jego skład komponentowy, odporność termooksydacyjna, konstrukcja, temperatura końcówki wtryskiwacza.(abstrakt oryginalny)
EN
The article includes information on factors shaping coking process injector fuel system of diesel engines. It was emphasized that the coking phenomenon injectors associated with the course of multiple follow-fuel chemical reactions and degradation products of hydrocarbons contained in the injector nozzle and the outside surface of the atomizer. In addition, significantly affected the physicochemical properties of the fuel, its composition component, thermo-oxidative resistance, design, injector nozzle temperature.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
561--568
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy w Krakowie
  • Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy w Krakowie
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Caprotti, R., Bhatti, N. et al. "Deposit Control in Modern Diesel Fuel Injection Systems," SAE Paper 2010-01-2250, 2010
  • Stehouwer, D., Fang, H. et al. "Interaction Between Fuel Additive and Oil Contaminant: (I) Field Experiences," SAE Paper 2003-01-3139, 2003
  • Fang, H., Stehouwer, D. et al. "Interaction Between Fuel Additive and Oil Contaminant: (II) Its Im-pact on Fuel Stability and Filter Plugging Mechanism," SAE Paper 2003-01-3140, 2003
  • A.P. Watkinson, D.I. Wilson, " Chemical reaction fouling: A review", Experimental Thermal and Fluid Science,14, Issue 4, 315-469, 1997
  • Mikkonen, S. Tenhunen, E., "Deposits in Diesel Fuel-Injection Pumps Caused by Incompatibility of Fuel and Oil Additives," SAE Paper 872119, 1987
  • Caprotti, R., "Harm Free Use of Diesel Additives," SAE Paper 982569, 1998
  • Ullmann, J., Geduldig, M. et al. "Investigation into the Formation and Prevention of Internal Diesel Injector Deposits," SAE Paper 2008-01-0926, 2008
  • Stumpp, G. Ricco, M., "Common Rail - An Attractive Fuel Injection System for Passenger Car DI Diesel Engines," SAE Paper 960870, 1996
  • Kitchen T. "Welcome to a technical overview of Common Rail Diesel Fuel Systems"
  • Caprotti R., Breakspear A. " Injector Deposit Test For Modern Diesel Engines", 5th Interna-tional Colloquium Fuels TAE Esslingen, 2005
  • Caprotti, R., Breakspear, A. et al. "Detergency Requirements of Future Diesel Injection Sys-tems," SAE Paper 2005-01-3901, 2005
  • Leedham, A., Caprotti, R. et al. "Impact of Fuel Additives on Diesel Injector Deposits," SAE Paper 2004-01-2935, 2004
  • Caprotti, R., Breakspear, A., et al., "Diesel Injector Deposits Potential in Future Fueling Sys-tems," SAE Paper 2006-01-3359, 2006
  • Winterbone, D., Clough, E., et al., "The Effect of DI Nozzle Fouling on Fuel Spray Character-istics," SAE Paper 922232, 1992
  • H. Person, O. Andersson, et al., "Fuel effects on Flame Lift-Off under diesel conditions", Com-bustion and Flame, Vol. 158, pp 91-97, 2011
  • Birgel, A., Ladommatos, N., et al., "Deposit Formation in the Holes of Diesel Injector Nozzles: A Critical Review," SAE Paper 2008-01-2383, 2008
  • Stanislav Pehan, Marta Svoljšak Jerman, et al., " Biodiesel influence on tribology characteris-tics of a diesel engine", Fuel 88, Issue 6, 961-1152, 2009
  • R. Caprotti, A. Breakspear, " Injector Deposit Test For Modern Diesel Engines", 5th Interna-tional Colloquium Fuels TAE Esslingen, 2005
  • Tang, J., Pischinger, S., et al., "Coking Phenomena in Nozzle Orifices of Dl-Diesel Engines," SAE Paper 2009-01-0837, 2009
  • Lepperhoff, G. and Houben, M., "Mechanisms of Deposit Formation in Internal Combustion Engines and Heat Exchangers," SAE Paper 931032, 1993
  • F. Payri, V. Bermúdez, et al., " The influence of cavitation on the internal flow and the spray characteristics in diesel injection nozzles", Fuel 83, Issues 4-5, 419-431, 2004
  • Caprotti, R., Fowler, W., et al., "Diesel Additive Technology Effects on Injector Hole Ero-sion/Corrosion, Injector Fouling and Particulate Traps," SAE Paper 932739, 1993
  • Tang, J., Pischinger, S., et al., "Coking Phenomena in Nozzle Orifices of Dl-Diesel Engines," SAE Paper 2009-01-0837, 2009
  • Ikemoto, M., Omae, K., et al., "Injection Nozzle Coking Mechanism in Common-rail Diesel Engine," SAE Paper 2011-01-1818, 2012
  • S. d'Ambrosio, A. Ferrari, " Diesel Injector Coking: Optical-Chemical Analysis of Deposits and Influence on Injected Flow-Rate, Fuel Spray and Engine Performance", Journal of Engineering for Gas Turbines and Power, 134, 1-14, 2012
  • Barker, J., Snape, C., et al., "A Novel Technique for Investigating the Characteristics and History of Deposits Formed Within High Pressure Fuel Injection Equipment," SAE Paper 2012-01-1685, 2012
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171426789

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.