Warianty tytułu
Shaping the Loyalty of Employees as a Challenge for the Modern Human Resource Management
Języki publikacji
Abstrakty
Prezentowane opracowanie koncentruje się na zagadnieniu lojalności pracowniczej ujmowanej, jako wyzwanie dla zarządzających zasobami ludzkimi we współczesnych organizacjach. W pierwszej części zaprezentowano podstawy teoretyczne podejmowanej problematyki bazując na analizie literatury przedmiotu. Szczególną uwagę zwrócono na różnorodne działania organizacyjne sprzyjające kształtowaniu lojalności pracowników. Część empiryczna opiera się na wynikach badań ankietowych, które dotyczą postrzegania przez pracowników lojalności i lojalnego pracownika oraz czynników mających największy wpływ na budowanie lojalności pracowników. (abstrakt oryginalny)
The presented study focuses on the issue of employee loyalty analyzed as a challenge for human resource managers in modern organizations. The first part presents the theoretical basis of the issue based on an analysis of literature on the subject. Particular attention was paid to various organizational activities that promote shaping the employee loyalty. The empirical part is based on the results of surveys regarding the perception by employees loyalty, loyal employee and the factors having the greatest impact on building employee loyalty. (original abstract)
Twórcy
autor
- Politechnika Częstochowska
Bibliografia
- Bugdol, M. (2006). Wartości organizacyjne. Szkice z teorii organizacji i zarządzania. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Bukowska, B. i Gajda, K. (2009). Pigułka z lojalności. Praktyczne aspekty budowania lojalności pracowników. Personel i Zarządzanie, 2, 64-67.
- Chwalibóg, E. (2013). Wyzwalanie zachowań obywatelskich pracowników jako krok w dążeniu do doskonałości organizacji. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Management Forum 1, 322, 18-28.
- Elegido, J.M. (2013). Does It Make Sense to Be a Loyal Employee? Journal of Busines Ethics, 116, 495-511.
- Hulbój, M. Typy lojalności pracowników a zadowolenie z pracy (na przykładzie badań w firmie branży IT) http://eeim.kwartalnik.com.pl/wpcontent/uploads/2014/10/23_Marta_Hulboj_1232012.pdf (20.12.2015).
- Kostera, M. (2010). Organizacje i archetypy. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business.
- Krupski R. i Piórkowska-Wojciechowska, K. (2005). Theoretical basics of employee loyalty. Management, 1, 43-52.
- Lipka, A., Winnicka-Wejs i A., Acedański, J. (2012). Lojalność pracownicza. Od diagnozy typów pracowników do Zarządzania Relacjami z Pracownikami (Employee Relationship Management). Warszawa: Difin.
- Piórkowska-Wojciechowska, K. (2007). Wpływ procesu orientacji, socjalizacji i facylitacji społecznej na zmiany postaw i zachowań pracowniczych. W: A. Potocki (red.), Społeczne aspekty przeobrażeń organizacyjnych. Warszawa: Difin.
- Reichheld, F.F. i Teal, T. (2007). Efekt lojalności. Ukryta siła rozwojowa Twojej firmy. Gliwice: Wydawnictwo One Press.
- Sennett, R. (2007). Korozja charakteru. Osobiste konsekwencje pracy w nowym kapitalizmie. Warszawa: Wydawnictwo Literackie Muza.
- Skalska, A. (2014). Jak na dłużej zatrzymać pracownika generacji Y w firmie. Personel i Zarządzanie, (1), 62-64.
- Strzelec, D. i Janowska, A. (2014). (Nie)lojalny pracownik. Personel i Zarządzanie, 4, 80-83.
- Szaban, J.M. (2013). Rynek pracy w Polsce i Unii Europejskiej. Warszawa: Difin.
- Wojtaszczyk, K. (2010). Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją? Humanizacja Pracy, 4-5, 7-21.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427233