Warianty tytułu
Influence of Journalist Professionalism on the Transformation of Polish Press After 1989
Języki publikacji
Abstrakty
Dziennikarz w Polsce nie ma jasno określonych ścieżek kariery i czytelnych zasad wyznaczających poziom profesjonalizmu. Zasadnicze dylematy zawodowe dziennikarza w Polsce determinowane są procesem komercjalizacji i polityzacji mediów. Struktura własności mediów wywiera olbrzymi wpływ na status zawodowy dziennikarza. W Polsce mamy niski poziom profesjonalizmu zawodowego dziennikarzy. Istnieje zatem potrzeba wzmocnienia zasad etyki zawodowej, stanowiących istotną przesłankę profesjonalizmu. (abstrakt oryginalny)
Journalists in Poland have not the clearly defined career paths and clear rules outlining levels of professionalism. The main dilemmas of journalists are determined by media commercialization and politicization. Ownership greatly influences journalist professional status. There is a low level of journalists professionalism in Poland. It is necessary to consolidate ethics and rules, which are a base for professionalism in this field. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
- Bauer Z., Gatunki dziennikarskie, [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, pod red. Z. Bauera i E. Chudzińskiego, Kraków 2004.
- Dobosz I., Prawo prasowe. Podręcznik, Kraków 2006.
- Hallin D.C., Mancini P., Systemy medialne, Kraków 2007.
- Jachimowski M., Dziennikarstwo a komunikowanie społeczne, wybrane aspekty problemu, [w:] Media i dziennikarstwo na przełomie wieków (materiały międzynarodowej konferencji naukowej Warszawa, 6-7 czerwca 1997 roku), zebrał, wstępem opatrzył i do druku podał J. Adamowski, Warszawa 1998.
- Keane J., Media i demokracja, Londyn 1992.
- Kononiuk T., Profesjonalizm w prasie lokalnej, "Forum dziennikarzy" 1999, nr 3.
- Kononiuk T., Zawodowstwo w dziennikarstwie - wyzwania XXI wieku, "Studia Medioznawcze" 2001, nr 3.
- Konstytucje Rzeczypospolitej oraz komentarz do Konstytucji RP z 1997 roku, pod red. J. Bocia, Wrocław 1998.
- Lichtenberg J., In defense of objectivity, [w:] Mass Media and Society, red. J. Curran, M. Gurevitch, London 1991.
- McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007.
- Michalski B., Podstawowe problemy prawa prasowego, Warszawa 1998.
- Mrozowski M., Stereotypy polityczne w programach informacyjnych telewizji polskiej, [w:] Polskie media w okresie przemian, pod red. J. Olędzkiego, Warszawa 1991.
- Niewęgłowski W., Dziennikarz - nosiciel integralnej wizji człowieka i świata, [w:] Dziennikarski etos. Pokorna-Ignatowicz K., Problemy zawodowe dziennikarzy w Polsce u progu nowego wieku na podstawie analizy branżowego miesięcznika "Press", "Studia Medioznawcze" 2001, nr 3.
- Schultz J., Reviving the Fourth Estate. Democracy, Accountability and the Media, Cambridge 1998.
- Sobczak J., Ustawa prawo prasowe. Komentarz, Warszawa 1999.
- Tuchman G., Making News. A Study in the Construction of Reality, New York 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427397