PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 422 | 109--121
Tytuł artykułu

Paradoksy dobrej i złej reputacji przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
A Good and Bad Corporate Reputation - Some Paradoxes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zdecydowana większość publikacji poświęconych reputacji przedsiębiorstwa mieści się w granicach pewnego kanonu ustalonych jakoby prawd, pomijając pewne fakty, które nie pasują do tego obrazu. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi menedżerów na mało znane aspekty reputacji przedsiębiorstwa, mogące mieć duże znaczenie dla systemu zarządzania nią. Artykuł omawia cztery paradoksy dotyczące reputacji przedsiębiorstwa: (1) negatywne konsekwencje posiadania dobrej reputacji, (2) pozytywne konsekwencje złej reputacji, (3) współistnienie dobrej i złej reputacji oraz (4) asymetrię związku między nieodpowiedzialnymi zachowaniami firmy a złą reputacją. Przedstawione paradoksy uświadamiają złożoność samego zjawiska i przekonują, jak trudno nim sterować.(abstrakt oryginalny)
EN
Most publications dedicated to corporate reputation are situated in the area of certain principles, and ignore some others facts that do not fit into this picture. The aim of the article is to make managers realise that there are some rules they have not heard of, however important to reputation management. The article presents four paradoxes about corporate reputation: (1) negative consequences of good reputation, (2) positive consequences of bad reputation, (3) coexistence of goood and bad reputation and (4) weak relationship between irresponsible actions and bad firm reputation. Paradoxes depicted in the article make us aware of corporate reputation complexity and difficulty in managing it.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
109--121
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Alsop R.J., 2004, The 18 Immutable Laws of Corporate Reputation: Creating, Protecting, and Repairing your Most Valuable Asset, The Free Press, New York.
  • Barnett M., Jermier J., Lafferty B., 2006, Corporate reputation: The definitional landscape, Corporate Reputation Review, vol. 9, no. 1.
  • Boyd B., Bergh D., Ketchen D., 2009, Reconsidering the reputation - performance relationship: A resource-based view, Journal of Management OnlineFirst, February 10.
  • Brady A., Honey G., 2007, Corporate Reputation: Perspectives of measuring and managing a principal risk, The Chartered Institute of Management Accountants, London.
  • Brammer S., Pavelin S., 2006, Corporate reputation and social performance: The importance of fit, Journal of Management Studies, no. 43(3).
  • Brooks E., Highhouse S., 2006, Familiarity breeds ambivalence, Corporate Reputation Review, vol. 9, no. 2.
  • Brooks E., Highhouse S., Russel S., Mohr D., 2003, Familiarity, ambivalence, and firm reputation: Is corporate fame a double-edged sword?, Journal of Applied Psychology, vol. 88, no. 5.
  • Clement R.W., 2006, Just how unethical is American business?, Business Horizons, 49, s. 313-327.
  • Coombs T., Holladay S., 2006, Unpacking the halo effect: Reputation and crisis management, Journal of Communication Management, vol. 10, no. 2.
  • Deephouse D., Carter S., 2005, An examination of differences between organizational legitimacy and organizational reputation, Journal of Management Studies, 42:2 March.
  • Dowling G., 2002, Creating Corporate Reputations: Identity, Image, and Performance, Oxford University Press, New York.
  • Helm S., 2007, One reputation or many? Comparing stakeholders' perceptions of corporate reputation, Corporate Communications: An International Journal, vol. 12.
  • Fombrun Ch., 1996, Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.
  • Fombrun Ch., Shanley M., 1990, What's in a name? Reputation building and corporate strategy, Aca-demy of Management Journal, 33.
  • Fombrun Ch., Van Riel C., 2004, Fame&Fortune. How successful companies build winning reputations, Prentice Hall, New York.
  • Jackson G., Brammer S., 2014, Introducing grey areas: The unexpectedly weak link between corporate irresponsibility and reputation, Socio-Economic Review, 12.
  • Jensen M., Roy A., 2008, Staging exchange partner choices: When do status and reputation matter?, Academy of Management Journal, 51(3), s. 495-516.
  • Kay J., 1996, Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Klein J., Dawar N., 2004, Corporate social responsibility and consumers' attributions and brand evaluations in a product-harm crisis, International Journal of Marketing, vol. 21.
  • Kotchen M., Moon J.J., 2012, Corporate social responsibility for irresponsibility, BE Journal of Economic Analysis & Policy, 12.
  • Lange D., Lee P., Dai Y., 2011, Organizational reputation: A review, Journal of Management, vol. 37, no. 1, January.
  • Mahon J., 2002, Corporate reputation. A research agenda using strategy and stakeholder literature, Business Society, 41.
  • Podolny J.M., Castellucci F., 1999, Choosing ties from the inside of a prism: Egocentric uncertainty and status in venture capital market, [w:] Leenders R.T.A.G., Gabbay S.M. (eds), Corporate Social Capital and Liability, Kluwer Academic Publishers, Norwell, MA, s. 431-445.
  • Podolny J.M., Hsu G., 2002, Quality, social exchange, and Knightian uncertainty, [w:] Raub W., Buskens V., Snijders C. (eds), Review of Organizational Sociology, JAI Press, Greenwich, CT.
  • Podolny J.M., Phillips D.J., 1996, The dynamics of organizational status, Industrial and Corporate Change, 5.
  • Rhee M., Haunschild P., 2006, The liability of good reputation: A study of product recalls in the U.S. automobile industry, Organization Science, vol. 17, issue 1 (January-February).
  • Rindova V., Williamson J., Petkova A., Sever J., 2005, Being good or being known, Academy of Mana-gement Journal, vol. 48, no. 6.
  • Roberts P., Dowling G., 2002, Corporate reputation and sustained superior financial performance, Strategic Management Journal, 23.
  • Sandman P., 2010, Dwa typy zarządzania reputacją, psand-man.com/col/reputation.htm.
  • Srivastava R.K., McInish T.H., Wood R.A., Capraro A.J., 1997, The value of corporate reputation: Evidence from the equity markets, Corporate Reputation Review, 1, s. 62-68.
  • Stuart T.E., Podolny J.M., 1999, Positional consequences of strategic alliances in the semiconductor industry, Research in the Sociology of Organizations, 16, s. 161-182.
  • Turban D.B., Cable D.M., 2003, Firm reputation and applicant pool characteristics, Journal of Organizational Behavior, 24, s. 733-751.
  • Walker K., 2010, A systematic review of the corporate reputation literature: Definition, measurement and theory, Corporate Reputation Review, vol. 12, no. 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427413

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.