PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 11 | nr 981 Zastosowania metod ilościowych | 59--69
Tytuł artykułu

Analiza czynnikowa w ocenie kluczowych determinant rozwoju regionalnego

Warianty tytułu
The Factor Analysis in the Evaluation of Key Determiners of Regional Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Procesy globalizacji, transformacji systemowej i restrukturyzacji zachodzące w naszym kraju powodują wzrost znaczenia, a jednocześnie dynamiczny rozwój badań przestrzennych i regionalnych. Proces rozwoju regionalnego ma charakter złożony, dlatego jego ocena wymaga analiz obejmujących wiele płaszczyzn badawczych i wykorzystujących wiele różnorodnych metod statystycznych. (...) Celem tego opracowania jest próba oceny możliwości poznawczych i interpretacyjnych analizy czynnikowej oraz jej praktycznego wykorzystania do identyfikacji istotnych czynników rozwoju regionalnego Polski w 2000 r. (fragment tekstu)
EN
The purpose of this article is the use of factor analysis for the identification of "hidden" determiners which are of essential importance in the evaluation of regional development. The analysis refer to 16 Polish regions and the time span year 2000. The study is of empirical nature. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Aczel A.: Statystyka w zarządzaniu. Warszawa: PWN 2000.
  • Badania przestrzenne rynku i konsumpcji. Przewodnik metodyczny. Red. S. Mynarski. Warszawa: PWN 1992.
  • Cattel R.B.: The Scree Test for the Number of Factors. "Multivariate Behavioral Research" 1966 No 1.
  • Czyż T.: Zastosowanie metody analizy czynnikowej do badania ekonomicznej struktury regionalnej Polski. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich 1971.
  • Ekonometria przestrzenna. Red. A. Zeliaś. Warszawa: PWE 1991.
  • Morrison D.F.: Wielowymiarowa analiza statystyczna. Warszawa: PWN 1990.
  • Podolec B., Zając K.: Ekonometryczne metody ustalania rejonów konsumpcji. Warszawa: PWE 1978.
  • Statystyczne metody analizy danych. Red. W. Ostasiewicz. Wrocław: Wyd. AE 1998.
  • Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Warszawa: PWN 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427423

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.