PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 (CD) | 891--901
Tytuł artykułu

Współdziałanie międzyorganizacyjne źródłem kreowania wartości

Warianty tytułu
Creating Values by Inter-organizational Cooperation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współdziałanie miedzy organizacjami staje się w ostatnich latach sposobem na łączenie zasobów i kreowanie wartości oraz realizację celów strategicznych. Najwyższym poziomem takiej współpracy wydaje się zjawisko koopetycji, będące jednoczesną współpracą i konkurencją. W artykule autorzy wskazują na kierunek zachowań organizacji w stronę koopetycji na rynku usług medycznych Wrocławia. W obszarze omawianych w artykule badań powstają sieci relacji, które stają się podstawą tworzenia takich systemów współpracy, dzięki którym możliwe jest osiąganie znacznie wyższej efektywności i tworzenia innowacyjnych procesów w kierunku wyższej konkurencyjności. (abstrakt oryginalny)
EN
Cooperation between organizations becomes nowadays a way of combining organizational resources, creating values and achieving strategic goals. The most advanced and complex form of this cooperation is coopetition, which is at the same time process of cooperating and competing with other business entities. Authors of this article present a trend of coopetition in medical services market in Wroclaw (Poland). The research outcomes presented in the paper show that networks of relations emerge as a result of cooperation. These networks enable to achieve higher effectiveness and to create innovative processes to become at the end more competitive. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
891--901
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
  • Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Bibliografia
  • Adamska-Chudzińska, M. (2014). Konkurencyjność przedsiębiorstwa oparta na wartości relacji z interesariuszami. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 37(1).
  • Cyert, R. i March, J.A. (1963). Behavioral Theory of the Firm, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
  • Czakon, W. (2009). Koopetycja - splot tworzenia i zawłaszczania wartości. Przegląd Organizacji, 12, 11-14.
  • Czakon, W. (2013). Strategia koopetycji w rozwoju organizacji, Zeszyty Politechniki Łódzkiej. Organizacja i zarządzanie, 52, 127-134.
  • Falencikowski, T. (2012). Wartość dla klienta a wartość przechwycona dla przedsiębiorstwa: postacie i relacje w modelach biznesu. W: Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego. Formy i uwarunkowania współpracy we współczesnej gospodarce. Wydanie specjalne. Łódź: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi.
  • Hughes, H. (1982). Goodwill in Accounting: A history of the Issues and Problems. Atlanta: Business Pub. Division, College of Administration, Georgia State University.
  • Kamela-Sowińska, A. (1996). Wartość firmy, Warszawa: PWE.
  • Koźmiński, A.K. i Latusek-Jurczak, D. (red.) (2014). Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu. Warszawa: Wolters Kluwer SA.
  • Macias, J. (2008). Nowe koncepcje przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw. Przegląd Organizacji, 9, 11-13.
  • Niemczyk, J., Stańczyk-Hugiet, E. i Jasiński, B. (2012). Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania. Warszawa: C.H. Beck.
  • Piwoni-Krzeszowska, E. (2011). Zarządzanie wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami determinantą wzrostu jego wartości. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 46.
  • Stańczyk-Hugiet, E. (2013). Dynamika strategiczna w ujęciu ewolucyjnym. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Wójcik-Karpacz, A. i Karpacz, J. (2015). Jak powstrzymywać oportunizm partnera: rola osadzenia w sieci. Prace Naukowe WWSZIP, 32(2).
  • Zakrzewska-Bielawska, A. (2014). Rola koopetycji w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw - benchmarki działań koopetycyjnych w praktyce firm high-tech. Prace Naukowe UE we Wrocławiu, 363, 75-85.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427557

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.