PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 12, cz. 3 Współczesne koncepcje, metody i narzędzia zarządzania : przykłady i problemy zastosowań : nauka dla praktyki gospodarczej i samorządowej | 117--128
Tytuł artykułu

Reinżynieria procesów na przykładzie wydziału napraw sprzętu w trybie pozagwarancyjnym

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Process Reengineering on The Example of The Repair Equipment Unit in Post-Warranty Mode
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Początki koncepcji reinżynierii procesów związane są przede wszystkim z wprowadzeniem komputerów i oprogramowania do przedsiębiorstw. Twórcy koncepcji BPR (Business Process Reengineering) Michael Hammer i James Champy na początku lat 90. ubiegłego wieku słusznie zauważali konieczność radykalnych zmian w prowadzeniu biznesu w nowym technologicznie zrewolucjonizowanym otoczeniu [Hammer, Champy 1993]. Główny nacisk położyli oni na identyfikację, modelowanie i projektowanie procesów gospodarczych. Przyczyną tego podejścia procesowego było zamierzenie automatyzacji części, lub całych procesów, jakie do tej pory wykonywali pracownicy w organizacjach. Przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii informatycznej można znacznie podnieść wydajność organizacji, z przykładami na poparcie tej tezy każdy z nas spotyka się na co dzień(fragment tekstu)
EN
This article presents a case of process changes in the global corporation producing professional tools and garden equipment. Considered here is reengineering process servicing equipment that are out of the warranty period. The content presented is the initial state of the process, the concepts of change and the impact of re-engineering. This case also served as a model for the development of a case study, which is being used successfully in the classroom teaching with students. Analysis of the presented case is used to demonstrate the potential of a process approach for transforming business(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • De Bono E. (2008), Sześć myślowych kapeluszy. Uwolnij umysł od sztampowego myślenia, Helion, Gliwice.
  • Goldratt E., Cox J. (2008), Cel I: doskonałość w produkcji, Mint Books, Warszawa.
  • Hammer M, Champy J. (1993), Reengineering the Corporation. A Manifesto for Business Revolution, Harper Business.
  • http://procesy.ue.wroc.pl/index.php/materialy-dla-studentow/zarzadzanieprocesami/ cwiczenia-5.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427593

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.