Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Market Orientation of the Managers in the Proces of Strategic Decision-Making - Results of the Research
Języki publikacji
Abstrakty
Nasilająca się konkurencja wymusza konieczność opanowania przez przedsiębiorstwa "sztuki walki" o potencjalnego klienta. Skuteczne zarządzanie to umiejętność połączenia wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu zarządzania w działaniu tak, aby można było znaleźć optymalne rozwiązania. Współcześni menedżerowie zdają sobie sprawę, jak trudne wyzwania stoją przed przedsiębiorstwem XXI wieku. Warunkiem skutecznego działania przedsiębiorstwa jest również opanowanie przez kadrę kierowniczą nowoczesnych metod zarządzania oraz umiejętności wypracowania i wdrażania optymalnych strategii, nie tylko w celu utrzymania się na rynku czy też umiejętnego radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, lecz także po to, aby skutecznie budować przewagę konkurencyjną. Autorka w opracowaniu podejmuje próbę scharakteryzowania działań strategicznych kadry średniego i wyższego szczebla zarządzania o postawie prorynkowej na podstawie badań empirycznych.(abstrakt oryginalny)
The growing competition makes it necessary to learn the competitive "martial arts" by a company to acquire a potential customer. Effective management is the ability to combine theoretical and practical knowledge of management in operation so that one can find answers to the questions: how to seize the opportunity and win the battle against aggressive competition? How to protect the company against threats? How to reduce weaknesses and exploit the strengths of the company? Modern managers realize how difficult challenges are being faced by the company in the XXIst century. The successful operation of the company is also mastering by the managers the modern management methods and skills to develop and implement optimal strategies, not only to stay on the market or skillfully cope with emergencies, but also in order to effectively build a competitive advantage of the companies they run. The author of this paper attempts to characterize the strategic actions taken by the staff of middle and senior management on the basis of market-oriented approach, based on empirical research.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
222--234
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Bibliografia
- Clemons E.K., Santamaria J.A., 2003, Wojna manewrowa, Harvard Business Review, czerwiec.
- Frei F., Morriss A., 2014, Nadzwyczajna usługa, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
- Garbarski L., 2011, Istota marketingu, [w:] Grabowski L. (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
- Hamel G., 2009, Kosmiczne wyzwania w dziedzinie zarządzania, Harvard Business Review Polska, maj.
- Jeżak J., 2010, Ład korporacyjny. Doświadczenia światowe oraz kierunki rozwoju, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
- Lachiewicz S., Matejun M. (red.), 2007, Problematyka współczesnej praktyki zarzadzania, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
- Mazurek-Łopacińska K., 2003, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.
- Mróz B., 2013, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa.
- Nogalski B., Ronkowski R., 2007, Współczesne przedsiębiorstwo, Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń.
- Otto J., 1999, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
- Strużycki M., 1998, Konkurencja w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Strużycki M. (red.), Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
- Sudoł S., 2011, Cele i misja przedsiębiorstwa, [w:] Godziszewski B., Haffer M., Stankiewicz M.J., Sudoł S., Przedsiębiorstwo. Teoria i praktyka zarządzania, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
- Zakrzewska-Bielawska A., 2012, Podstawy zarządzania, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427709