PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | vol. 14, nr 1 (57), t. 1 Handel detaliczny w Polsce | 176--191
Tytuł artykułu

Motywy i ograniczenia e-zakupów odzieży i obuwia w Polsce

Warianty tytułu
Motives and Barriers Towards Online Shopping of Clothing and Footwear in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wyniki badań własnych dotyczących zachowań polskich konsumentów na rynku e-commerce w branży odzieżowej. Zwrócono zwłaszcza uwagę na internetowe źródła informacji o branży odzieżowej, z których korzystają konsumenci, i znajomość serwisów w handlu elektronicznym. Przedmiotem zainteresowania w badaniach bezpośrednich były postawy wobec zakupów online osób kupujących i niekupujących za pośrednictwem Internetu, czynniki motywujące i zniechęcające do zakupu w sieci. Przedstawiono warunki realizacji transakcji e-zakupu, na które składają się wyposażenie konsumentów w sprzęt elektroniczny, formy płatności i dostawy zakupionego towaru. Na podstawie badań jakościowych oceniono wizerunek odzieżowych sklepów internetowych i przedstawiono przewidywania przyszłych zdarzeń związanych z ich rozwojem. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of research on the Polish consumers' behavior in the e-commerce fashion industry. The authors pay attention to Internet sources of information about the fashion industry which consumers prefer to use and e-commerce domain knowledge specifically. Direct research focused on online and offline consumers' attitudes towards shopping on the Internet, and encouraging and discouraging factors of online purchasing. This study presents the terms and conditions of the online purchasing process which includes important transactional aspects such as electronic equipment, payment methods and forms of delivery. The aim of the qualitative research was to present the image and future of clothing e-stores, based on the results of individual in-depth interviews. (original abstract)
Rocznik
Strony
176--191
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, studentka
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Chmielarz, W. (2007). Systemy biznesu elektronicznego. Warszawa: Centrum Doradztwa i Informacji Difin.
  • De Kare-Silver, M. (2002). E-szok rewolucja elektroniczna w handlu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Dwornik i in. (2014). E-commerce 2014. Pozyskano z: http://www.marketing-news.pl/ message.php?art=43251 (22.10.2015).
  • Górecki, M. (2015). Efekt ROPO? Co to takiego i jakie znaczenie ma dla branży modowej? Pozyskano z: http://fp20.org/efekt-ropo-co-to-takiego-i-jakie-znaczenie-ma-dla,366 (25.10.2015).
  • GUS (2015). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2010-2014. GUS. Pozyskano z: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika- spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne (10.11.2015).
  • IAB Polska (2014). E-konsumenci. Consumer Journey Online. Odzież 2014. Pozyskano z: http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/10/IABPolska_CJO2014_odziez.pdf (10.11.2015).
  • Jaciow, M. i Wolny, R. (2011). Polski e-konsument. Typologia, zachowania. Gliwice: Helion.
  • Jarosz, P. i in. (2014). e-Commerce Poland 2013. Executive Summary Report. Dotcom River. Pozyskano z: http://dotcomriver.com/files/report-ecommerce-poland-2013.pdf (25.10.2015).
  • Mącik, R. (red.). (2011). Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na zachowania konsumentów - studium empiryczne. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
  • Szymański, G. (2013). Innowacje marketingowe w sektorze e-commerce. Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427851

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.