Warianty tytułu
Proposal and experimental investigation of hybrid driving system for lifting mechanism of wheel loader
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono propozycję hybrydowego układu napędowego, który może zostać zastosowany w mechanizmach unoszenia ładowarek łyżkowych. Cechuje się minimalną ilością elementów przekierowujących ciecz a wraz z tym małymi stratami hydraulicznymi. Przeprowadzone badania wykazały, że zastosowanie tego typu napędu pozwoli na obniżenie mocy silnika spalinowego w zakresie 10-35%, co zmniejszy zużycie paliwa o kilka procent. Otrzymane wyniki dają podstawę do kontynuacji dalszych badań z zastosowaniem proponowanego układu. (abstrakt oryginalny)
In article a new solution of hybrid driving system for lifting mechanism of wheel loader is proposed. A new proposal consist of only a few components redirecting hydraulic fluid, so this results in a very low hydraulic resistances and high efficiency of working. Obtained results showed that this proposed solution allows to reduce 10-35% power of IC engine and a few percent fuel consumption. Results are giving a good base for continuing research. (original abstract)
Twórcy
autor
- Politechnika Wrocławska
Bibliografia
- Skurjat A., Badanie energochłonności pracy wysięgnika ładowarki łyżkowej w cyklu roboczym, "Transport Przemysłowy i Maszyny Robocze", 2014, nr 1, s. 65-69.
- Skurjat A., Kosiara A., Badania energooszczędnego układu napędowego manipulatora pojazdu przeładunkowego, "Logistyka", 2014, nr 3, s. 5777-5786.
- Zaher M., Cetinkunt S., Real-Time Energy Management Control for Hybrid Electric Powertrains, Hindawi Publishing Corporation, " Journal of Control Science and Engineering", 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427877