PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 420 Strategie. Procesy i praktyki | 387--397
Tytuł artykułu

"Wojna marketingu z zarządzaniem" czy integracja funkcji? Refleksja o relacjach intradyscyplinarnych na kanwie książki A. Ries, L. Ries, War in the Boardroom

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
"War Between Marketing And Management" or An Integration of Function? A Reflection on The Interdisciplinary Relations on The Basis of A. Ries And L. Ries's Book War in The Boardroom
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest refleksja nad problemem określonym przez A. Riesa i L. Ries jako War in the Boardroom. Część pierwsza artykułu prezentuje w sposób syntetyczny koncepcję książki Riesów, która w Polsce została wydana pod tytułem Wojna marketingu z zarządzaniem. Analizuje 25 obszarów "wojny" między marketingiem i zarządzaniem, ujętych w trzy grupy problemowe: sposób podejścia do biznesu przez marketing i zarządzanie, architektura marki oraz relacje zewnętrzne i strategie komunikowania marki. W części drugiej przedstawiono argumenty polemiki wobec koncepcji wojny marketingu z zarządzaniem. Płaszczyzną ich sformułowania jest wymiar integracji funkcji zarządzania w wymiarze zarówno praktycznym - systemu zarządzania przedsiębiorstwem, jak i naukowym - właściwych relacji między dyscyplinami, jakie tworzą nauki o zarządzaniu(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to reflect upon a problem raised by A. Ries and L. Ries as a "war in the boardroom". The first part of the article synthetically presents the concept of the book, which has been published in Polish language under the title "Wojna marketingu z zarządzaniem" ("War between marketing and management"). It analyzes 25 areas of "war" between marketing and management, grouped into three problem parts: an approach to business by marketing and management, a brand architecture, and brand outer relations and communication strategies. The second part consists of polemical arguments towards the idea of a "war between marketing and management". They are based on an integration aspect of the function of management, both in the practical dimension - as a management system of a company, and in the academic dimension - the proper relations between disciplines which form the science of management(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Aaker D.A., Joachimsthaler E., 2002, Brand Leadership, Free Press Business, London.
  • Boleyn-Fitzgerald M., 2010, Obrazy naszego umysłu, Wydawnictwo Sonia Draga, Katowice.
  • Budohoska W., Grabowska A., 1994, Dwie półkule - jeden mózg, WP, Warszawa.
  • Chernatony L. de, 2002, Marka. Wizja i tworzenie marki, GWP, Gdańsk.
  • Cyfert Sz., Dyduch W., Latusek-Jurczak D., Niemczyk J., Sopińska A., 2014, Subdyscypliny w naukach o zarządzaniu - logika wyodrębnienia, identyfikacja modelu koncepcyjnego oraz zawartość tematyczna, Organizacja i Kierowanie, nr 1(161), s. 37-49.
  • Fisher R., Ury P., Patton B., 2013, Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa.
  • Górska T., Grabowska A., Zagrodzka J. (red.), 1997, Mózg a zachowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kotler Ph.,1998, Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation, and Control, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Kotler Ph., Keller K.L., 2012, Marketing, Rebis, Poznań.
  • Longstaff A., 2006, Neurobiologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Ries A., Ries L., 2009, War in the Boardroom, HarperCollins Publishers, New York.
  • Ries A., Ries L., 2010, Wojna marketing z zarządzaniem. Dlaczego menedżerowie nie mogą się porozumieć i jak temu zaradzić, PWE, Warszawa.
  • Sudoł S., 2014, Podstawowe problemy metodologiczne nauk o zarządzaniu, Organizacja i Kierowanie, nr 1(161), s. 11-36.
  • Witek-Hajduk M.K. (red.), 2011, Zarządzani silną marką, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171428069

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.