PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 9 | 10--17
Tytuł artykułu

Doskonalenie jakości (wyrobów) konsekwencją nowelizacji prawa konsumenckiego

Autorzy
Warianty tytułu
Improvement of (Products) Quality as an Attribute of the Amendment of Consumer Law
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy dokonano oceny skutków nowelizacji prawa konsumenckiego z punktu widzenia wpływu na doskonalenie jakości wyrobów i poprawę jakości życia. Nowe prawo konsumenckie oddziałuje na jakość (wyrobów) przez nadawanie uprawnień nabywcom z tytułu zakupu towaru, regulację praw przysługujących klientom z gwarancji oraz ustalanie zasad współpracy sprzedawców w zakresie ich odpowiedzialności za sprzedany towar. W pracy wykazano, że doskonalenie jakości wprowadzone nowelizacją prawa konsumenckiego w praktyce oznacza poprawę funkcjonowania rynku działalności gospodarczej i w dalszym efekcie jakości życia oraz, pozostając stymulatorem doskonalenia jakości wyrobów prowadzi do oferowania na rynku wyrobów trwalszych i o coraz lepszych parametrach użytkowych. Ponadto w pracy wykazano również, że wprowadzone nowelizacją uprawnienia konsumenckie są w ścisłym związku z wymaganiami normy ISO 10002: 2004. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper concerns the assessment of the impact of the new consumers law on the product quality and improvement in the life quality. The new law creates products quality by giving the privileges to customers purchasing the goods. It regulates the rules of the guarantee and collaboration of vendors in the responsibility for the goods. In the paper, it has been shown, that the new consumer rights improve the quality of life. The article also shows that new customers rights increase products quality. Besides, the relationship between new customer rights and ISO 10002: 2004 has been presented in the paper. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
10--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
Bibliografia
  • Borys T.: Jakość jest wszędzie. Strona http://www.geoland.pl/dodatki/jakosc_xxivb/borys.html, data dostępu 16.11.2010 r.
  • Borys T.: Jakość życia jako kategoria badawcza i cel nadrzędny, [w:] A. Wachowiak (red.) Jak żyć, wyd. Fundacji Humaniora, Poznań 2001.
  • Gospodarek, T.: Perspektywa ontologiczna w naukach o zarządzaniu. "Przegląd Filozoficzny - Nowa Seria" 2/2012.
  • Hamrol A., Wybrane myśli o dążeniu do doskonałości [w:] Sikora T. (red) Zarządzanie jakością, doskonalenie organizacji, Wydawnictwo Naukowe PTZ, Kraków 2010.
  • Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Kuhn T. S., The Structure of Scientific Revolutions, The University of Chicago Press, Chicago 1962.
  • PN-ISO 10002: 2006. Zarządzanie jakością. Zadowolenie klienta. Wytyczne dotyczące postępowania z reklamacjami w organizacjach.
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2014 r. poz. 121, poz. 827).
  • Ustawa z dnia 27 lipca 2002 г. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. 2002 nr 141, poz. 1176).
  • Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r. poz. 827).
  • Ząbek J., Jakość w zarządzaniu politycznym. Analiza (współczesna) wybranych przykładów, Problemy Jakości nr 7-8, 2014.
  • Ząbek J., Sikora T, Refleksje nad jakością w stosunku do wybranych aspektów praktycznych. Magazyn Zarządzanie Jakością, nr 4, 2011.
  • Ząbek J., Sikora T.: Komunikacja organizacji z klientem zgodnie z wymaganiami ISO 9001:2008 a jakość usługi. Wybrane dylematy w warunkach niejednoznacznych zależności. Magazyn Zarządzanie Jakością, nr 34, 2012.
  • Ząbek J.: Wyrób niezgodny w działalności dealerskiej. Zarządzanie Przedsiębiorstwem, nr 3, 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171428329

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.