PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 11 | 28--33
Tytuł artykułu

Atrybuty jakościowe usług zapewnienia bezpieczeństwa pracy : analiza bibliometryczna

Warianty tytułu
Qualitative Attributes of Safety at Work Assurance Services : a Bibliometric Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania była identyfikacja atrybutów jakościowych usług zapewnienia bezpieczeństwa pracy. Wykorzystano do tego analizę literaturową 11 modeli jakości usług, popartą metodą bibliometryczną. Jako rezultat teoretyczny uzyskano zbiór atrybutów opisujących jakość badanych usług. Implikacją praktyczną jest możliwość pomiaru jakości tych usług i wskazanie kierunków ich doskonalenia. Nowatorską propozycją i wkładem własnym autorów jest zastosowanie w badanym obszarze metody biblio metrycznej oraz próba konceptualizacji jakości usług zapewnienia bezpieczeństwa pracy. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper was to identify qualitative attributes of safety at work assurance services. To achieve this, literature studies encompassing 11 service quality models were carried out, supported by a bibliometric method. As a theoretical result, a set of attributes describing quality of examined services was created. A practical implication is a possibility of measuring the quality of services and pointing the directions of improvement out. A novelty proposal and authors' contribution is the use of a bibliometric method in the area of research and a trial of conceptualization of safety at work assurance services quality. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
28--33
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
Bibliografia
  • Arezes P. i inni (2014), Occupational Safety and Hygiene II, CRC Press, Cleveland.
  • Armistead C. (1990), Service Operation Strategy: Framework for Matching the Service Operations Task and the Service Delivery System, "International Journal of Service Industry Management", Vol. 1, No. 2.
  • Bielawa A. (2010), Przegląd najważniejszych modeli zarządzania jakością usług, "Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania", nr 24.
  • Chui H., Lin H. (2004), A Service Quality Measurement Derived from the Theory of Needs, "The Service Industries Journal", Vol. 24, No. 1.
  • Daszkowska M. (1998), Usługi. Produkcja, rynek, marketing, PWN, Warszawa.
  • Flejterski S. i inni (2005), Współczesna ekonomika usług, PWN, Warszawa.
  • Ghobadian A., Steller S., Jones M. (1994), Service Quality: Concepts and Models, "International Journal of Quality & Reliability Management", Vol. 11, No. 9.
  • Gronroos C. (1982), Strategic Management and Marketing in the Service Sector, Chartwell-Bratt, London.
  • Grónroos C. (1988), Service Quality: The six criteria of good perceived service, "Review of Business", Vol. 9, No. 3.
  • Gummesson E. (1987), Quality - The Ericsson Approach, Stockholm.
  • Haywood-Farmer J. (1998), A conceptual model of service quality, "International Journal of Operations & Production Management", Vol. 8, No. 6.
  • Huang Y., Huang M., Chen K. (2003), Service quality evaluation by service quality performance matrix, "Total Quality Management & Business Excellence", Vol. 14, No. 1.
  • Johnston R. (1997), Service Quality, Warwick Business School, Warwick.
  • Kachniewska M. (2006), Modele jakości usług a specyfika produktu turystycznego (w:) Nowakowska A., Przydział M. (red.) Turystyka w badaniach naukowych, Rzeszów.
  • Lethinen U., Lethinen J. (1992), Service Quality: A Study of Quality Dimensions, Service Management Institute, Helsinki.
  • Lewis B. (1989), Quality in Service Sector-A Review, "International Journal of Brand Marketing", Vol. 7, No. 5.
  • Lotko A. (2013), Atrybuty jakościowe informacji w zarządzaniu, "Problemy Jakości", nr 4.
  • Lotko M. (2015), Jakość usług zapewnienia bezpieczeństwa pracy w organizacjach odpowiedzialnych społecznie, ITeE-PIB, Radom.
  • Łańcucki J. (2002), Jakość usług, "Problemy Jakości", nr 12.
  • Parasuraman A., Berry L., Zeithaml V. [W98), A Multiple-Item Scale for Measuring Customer Perceptions of Service Quality, "Journal of Retailing", Vol. 64, No. 1.
  • Parasuraman A., Zeithaml V, Berry L. (1985), A conceptual model of service quality and its implications for future research, "Journal of Marketing", Vol. 49.
  • Payne A. (1996), Marketing usług, PWE, Warszawa.
  • Rogoziński K. (2000], Usługi rynkowe, Wydawnictwo AE, Poznań.
  • Seth N., Deshmukh S., Vrat P. (2005), Service quality models: a review, "International Journal of Quality & Reliability Management", Vol. 22, No. 9.
  • Spreng R., Mackoy R. (1996), An empirical examination of a model of perceived service quality and satisfaction, "journal of Retailing", Vol. 722.
  • Stoma M. (2012), Modele i metody pomiaru jakości usług, Q&R, Lublin.
  • Sureshchandar G., Rejendran C, Kamalanabhan T. (2001), Customer perception of service quality: A critique, "Total Quality Management", Vol. 12, No. 1.
  • Taylor S., Baker T. (1994), An Assessment of the Relationship Between Service Quality and Customer Satisfaction in the Formation of Consumers' Purchase Intentions, "Journal of Retailing", Vol. 4, No. 2.
  • Urban W. (2007), Definicje jakości usług - różnice oraz ich przyczyny, "Problemy Jakości", nr 3.
  • Vayrynen S., Hakkinen K., Niskanen T. (red.) (2015), Integrated Occupational Safety and Heath Management, Springer, Geneva.
  • Yarimoglu E. (2014), A Review on Dimensions of Service Quality Models, "Journal of Marketing Management", Vol. 2, No. 2.
  • Zeithaml V. (2000), Service quality, profitability and the economic worth of customers: what we know and what we need to learn, "Journal of the Academy of Marketing Science", Vol. 28, No. 1.
  • Żurawik B., Żurawik W. (1999), Marketing usług finansowych, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171428427

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.