PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 421 Sieci międzyorganizacyjne, procesy i projekty w erze paradoksów | 72--81
Tytuł artykułu

Cyberspace of Enterprises - Polish Enterprises' Development Model-Process Orientation

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Otoczenie informatyczne przedsiębiorstw - model orientacji procesowej polskich organizacji
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This article presents the results of empirical research conducted on Polish enterprises in 2009-2013. The purpose of that research was to obtain an answer to the question - where are the Polish enterprises heading in terms of their organizational development? It is pointed out that the development of enterprises towards process orientation favours the implementation of modern IT technologies. The article presents the business model of the development of enterprises' organizational cyberspace with the application of modern IT systems and the manner of their implementation and describes the features of enterprises' development towards process orientation as well as the results of research conducted on 883 Polish enterprises, concerning the process maturity of enterprises, in connection with the effects of that approach as expected by enterprises(original abstract)
Artykuł zawiera wyniki badań przeprowadzonych w latach 2009-2013 na polskich przedsiębiorstwach. Głównym pytaniem badawczym postawionym w ramach opracowania było pytanie dotyczące poziomu dojrzałości procesowej polskich przedsiębiorstw w kontekście otoczenia informatycznego. W artykule przedstawiono model biznesowy rozwoju przedsiębiorstw w obszarze przestrzeni wirtualnej poprzez implementacje nowoczesnych rozwiązań z zakresu systemów IT. W opracowaniu zamieszczono wyniki badań przeprowadzonych na 883 organizacjach w Polsce, dokonując oceny dojrzałości procesowej, odniesionej do poziomu efektywności organizacji. Podejście procesowe odniesiono do oczekiwań artykułowanych wewnątrz badanych organizacji(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • University School of Physical Education in Wrocław
  • University School of Physical Education in Wrocław
Bibliografia
  • Brzóska J., 2009, Model biznesowy - współczesna forma modelu organizacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem, Organizacja i Zarządzanie. Kwartalnik Naukowy Nr 2(6), Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.
  • Butkiewicz P., 2000, Podejście procesowe do funkcjonowania organizacji - w dobie rewolucji informatycznej, materiały konferencyjne,VI Konferencja PLOUG, 24-28.10.2000, Zakopane.
  • Chesbrough H., 2007, Why Companies Should Have Open Business Models, MITSolan Management Review, Magazine: Winter.
  • Cieśliński B.W., 2011, Doskonalenie procesowej orientacji przedsiębiorstw: model platformy treningu procesowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Cieśliński B.W., Mierzyński J., 2013, Model strategicznej odnowy procesów biznesowych przedsiębiorstw sektora motoryzacyjnego, Materiały konferencyjne konferencji Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wiodące orientacje, 13-15.10.2013 Piechowice, in publication.
  • Jaworski J., 2013, Nowoczesne technologie informacyjne w logistycznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, www.academia.edu/2469323/, accessed on 27 November 2013.
  • Perechuda K., Chomiak-Orsa I., Cieśliński W., 2013, Nielokalność inkrementalnej strategii zarządzania kapitałem relacyjnym w cyberprzestrzeni organizacyjnej przedsiębiorstw, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.
  • SABKOM, 2013, www.sabkom.pl, accessed on 19 November 2013.
  • Śliwiński M., 2008, Modele biznesowe e-usług, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • www.bptraining2.pl/,access in November 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171428437

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.