PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 12 | 14--21
Tytuł artykułu

Analiza systemu zarządzania jakością usług w organizacjach ochrony zdrowia. Cz. 1

Warianty tytułu
Analysis of the Quality Management System in the Health Care Organization Using Statistical Methods (Part 1)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest prześledzenie efektów procesu ewaluacji systemu zarządzania jakością świadczonych usług w organizacjach ochrony zdrowia na podstawie przeprowadzonych audytów zewnętrznych w tych organizacjach. Ewaluację rozumiemy jako proces systematycznego gromadzenia informacji na temat działania, właściwości i rezultatów procesów, personelu oraz produktów, które są wykorzystywane do redukowania niepewności wokół programu jakości i poprawienia jego efektywności, a także służą podejmowaniu decyzji z uwagi na to, jak procesy, personel lub produkty funkcjonują oraz czego dotyczą. W części badawczej przeprowadzono szczegółową ocenę sprawności organizacyjnej jednostek ochrony zdrowia w obszarach nadzoru nad udzielaniem świadczeń zdrowotnych na podstawie wyników i raportów z audytów zewnętrznych. W opracowaniu omówiono i zaprezentowano: materiał do badań, metodę badań oraz kwestie do dyskusji po części 1. cyklu prezentującego wyniki przeprowadzonych badań. (fragment tekstu)
EN
In the study analyzed - based on an assessment of the healthcare organizations system made by external auditors on the basis of points PN - EN ISO 9001:2009 - taking into account the adopted (and included in the specifications) criterion of division: the form of activities, services provided, the form of ownership, years on the market and the number of employees. In the delivery of healthcare services better in the areas of planning, internal audit, monitoring and measuring processes fall out centers that also provide services under the National Health Fund (NHF) and privately than centers that provide healthcare services only under contract with the NHF (these resorts better to fall only in the area of management review, which is related to the reporting required by the National Health Fund). Organizations operating in the healthcare market for more than 10 years have an advantage in infrastructure and have felt "spatial comfort" in the form of buildings, workspace and equipment hardware. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
14--21
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warszawski Uniwersytet Medyczny
Bibliografia
  • Lisiecka K., Potencjał systemu społecznego przesłanką dla podnoszenia jakości i innowacyjności organizacji w: Lisiecka--Biełanowicz M., Samoliński B. (red.), "Systemy zarządzania jakością w ochronie zdrowia", Ministerstwo Zdrowia, Warszawa, 2008 r.
  • Lisiecka K., Systemy zarządzania jakością produktów. Metody analizy oceny,. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, 2013 r.
  • Lisiecka-Biełanowicz M., Wawrzyniak Z., Stańczuk M.: "Weryfikacja wykonywania wybranej procedury diagnostycznej w zakresie badań radiologicznych w szpitalu", w: pracy zbiorowej pod red. M. Lisieckiej - Biełanowicz, B. Samolińskiego, P. Warczyńskiego: "Kierunki doskonalenia usług w ochronie zdrowia", Ministerstwo Zdrowia, Warszawa, wydanie I, 2010 r.
  • Norma PN-EN ISO 19011:2012 Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania, PKN, Warszawa, 2012 r.
  • Norma PN-EN ISO 9000:2006 System zarządzania jakością. Podstawy i terminologia., PKN, Warszawa 2006 r.
  • Norma PN-EN ISO 9001 :2009 Systemy zarządzania jakością. Wymagania., PKN, Warszawa, 2009 r.
  • Robson C, Projektowanie ewakuacji [w:] Ewaluacja w edukacji, pod red., Korporowicz L., Oficyna Naukowa, Warszawa 1997 r.
  • Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, która weszła w życie 1 lipca 2011 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171428463

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.