Warianty tytułu
CSR and the Effective Communication In the Functioning of Public Medical Facilities
Języki publikacji
Abstrakty
Produktem placówki medycznej jest usługa szpitalna, świadczona przez zespół diagnostyczno-terapeutyczny współpracujący ze sobą na różnych etapach jej powstawania. Istotną sprawą w procesie jej świadczenia, nieoderwalnie związaną z CSR jest reedukacja ryzyka decyzyjnego, a co z tym związane wzrost satysfakcji zdrowotnej pacjenta. Czynniki te z kolei immanentnie powiązane są z procesem komunikacji, integracji poszczególnych grup zawodowych występujących w szpitalu publicznym, zaufaniem i wzajemnym szacunkiem. Celem artykułu jest analiza wybranych czynników systemu komunikacji w zakresie społecznej odpowiedzialności. (abstrakt oryginalny)
The product of the medical facility is the hospital service provided by the diagnostic and therapeutic team, cooperating with each other at different stages of its development. An essential issue in the process of its provision, strictly connected with CSR, is reduction of decision-making risk, and increase in the patient's health satisfaction. These factors, in turn, are immanently connected with the process of communication, the integration of individual professional groups existing in the public hospital, trust and mutual respect. The aim of the paper is the analysis of the selected factors of the communication system in the field of corporate social responsibility. (original abstract)
Twórcy
autor
- Politechnika Częstochowska
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu
Bibliografia
- Kwintowski A.: Komunikacja wewnętrzna elementem zarządzania przedsiębiorstwem, [w:] Wpływ zmienności otoczenia na doskonalenie organizacji, (red.) nauk. E. Skrzypek, Wyd. Katedry Zarządzania Jakością i Wiedzą Wydziału Ekonomicznego UMCS, Lublin 2011.
- Nosko J.: Zmiany w stosunkach lekarz-pacjent w świetle historii medycyny oraz polskich doświadczeń okresu transformacji. Problemy Higieny 2003.
- Olejniczak K.: Społeczna odpowiedzialność a kreowanie przewagi konkurencyjnej na rynku, Sekcja Wyd. WZ PCzęst., Częstochowa 2012.
- Tobiasz - Adamczyk B.: Relacje lekarz-pacjent w perspektywie socjologii medycyny, Wyd. UJ, Kraków 2002.
- Welch J.: Winning znaczy zwyciężać, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2010.
- Witczak I.: Ekonomika szpitala. Uwarunkowania. Elementy. Zasady, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171428513