PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 2 (41) | 109--120
Tytuł artykułu

Nowa strategia "Nowego Dziennika"

Warianty tytułu
New Strategy of "Nowy Dziennik"
Języki publikacji
PL
Abstrakty
"Nowy Dziennik" jest największą gazetą polonijną na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Założone w 1971 r. pismo od pięciu lat notuje systematyczny spadek sprzedaży. Ma to związek m.in. z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej i zmianami kierunków emigracji Polaków, a co za tym idzie - zmniejszaniem się liczby obywateli polskich przybywających i przebywających na stałe w USA. Artykuł stanowi próbę scharakteryzowania strategii zmian wprowadzanych w "Nowym Dzienniku" przez nowy, powołany w 2008 r., zarząd spółki Bicentennial Publishing, która jest wydawcą pisma. Owe zmiany (zwrot ku lokalności, odświeżenie wizerunku marki w internecie, wzmocnienie roli organizatorskiej dziennika) mają ustabilizować pozycję rynkową pisma i pozwolić mu zachować charakter jednej z najważniejszych polonijnych instytucji społecznych w USA. (abstrakt oryginalny)
EN
"Nowy Dziennik" is the largest Polish community journal on the east cost of the United States. The daily, first published in 1971, has been noting a systematic drop in sales, which, among other things, is related to Poland's accession into EU, changes in the direction of Poles' emigration, and, in consequence, a reduced number of Polish citizens arriving and permanently residing in the territory of the US. This article attempts to characterize the strategies underlying the changes introduced to "Nowy Dziennik" by the new Management Board of Bicentennial Publishing, the publisher, appointed in 2008. These changes (such as a shift towards local matters, refreshed brand image on the Internet, reinforcement of the role of the daily as an organiser) are intended to stabilise the market position of the newspaper and enable it to sustain its position as one of key Polish community public institutions in the USA. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
109--120
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
  • Basara Z., Rodzinne powinności, "Decydent" wrzesień 2006.
  • Blejwas S.A., Nowy Dziennik, Polska, Polonia i Ameryka, "Przegląd Polski" 3 sierpnia 2001.
  • Iglicka K., Wizy do USA. Mity, fakty, rekomendacje, Warszawa 2008.
  • Karkowski Cz., Najnowsza emigracja polska w USA, "Nowy Dziennik" 16 marca 1999.
  • Karkowski Cz., Dwa lata z "Poglądem", [w:] Autoportret zbiorowy. Wspomnienia dziennikarzy polskich na emigracji z lat 1945-2002, red. W. Piątkowska-Stepaniak, Opole 2003.
  • Makarenko V., Telega J., Potrzebny cud nad Hudson, www.gazeta.pl, 31 sierpnia 2008 [dostęp: 11.02.2009].
  • Nowak-Jeziorański J., Pionier. Bolesław Wierzbiński 1913-2003, "Tygodnik Powszechny" 2003, nr 14.
  • Ostrowska-Galanis A., Art Deco z dala od Manhattanu, "Twój Dom" 2005, nr 4.
  • Piątkowska-Stepaniak W., "Nowy Dziennik" w Nowym Świecie. Pismo i jego rola ideowo-polityczna, Opole 2000.
  • Piątkowska-Stepaniak W., Konflikt formuł - sprzeczności w postrzeganiu roli polonijnego pisma "Głos"między wydawcą a kierownictwem redakcji, [w:] Środki masowego komunikowania a społeczeństwo, red. M. Gierula, Katowice 2006.
  • Semple K., A Land of Opportunity Lures Poles Back Home, "New York Times" 20 września 2008.
  • Stachowiak Z., Ekonomia międzynarodowa wobec wyzwań cywilizacyjnych, Warszawa 2004.
  • Tomaszewski M., Ostatnie wydanie "Polskiego Dnia", "Polski Dzień" 4-6 lipca 2008.
  • Wspomnienie Jana Nowaka Jeziorańskiego o Bolesławie Wierzbiańskim, "Nowy Dziennik Online" - kwiecień 2003, www.dziennik.com [dostęp: 11.07.2009].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171428643

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.