PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 421 Sieci międzyorganizacyjne, procesy i projekty w erze paradoksów | 148--158
Tytuł artykułu

Ocena modelu zarządzania zespołem rzeczoznawców mobilnych z wykorzystaniem strategicznej karty wyników

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Evaluation of Management Model of A Team of Mobile Expert's With The Use of Balanced Scorecard
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono rezultaty badań przeprowadzonych w Towarzystwie Ubezpieczeniowym (TU), w którym za pomocą strategicznej karty wyników oceniono pracę rzeczoznawców mobilnych z czterech perspektyw: perspektywy klienta, perspektywy finansowej, perspektywy wiedzy i uczenia się oraz perspektywy procesów biznesowych. Dokonano oceny spójności celów strategicznych TU z podejmowanymi decyzjami odnoszącymi się do procesu biznesowego jakim jest likwidacja szkody komunikacyjnej. Uzyskane wyniki analizy pozwoliły ocenić konkurencyjność i efektywność modelu zarządzania zespołem. Ponadto dzięki przeprowadzonym badaniom zauważono, że bardzo istotne jest uwzględnianie i uświadamianie czynników ryzyka, jakie związane jest z realizacją celów. Celem artykułu jest wykazanie, że strategiczna karta wyników może stanowić podstawę do oceny efektywności i konkurencyjności zarządzania zespołem rzeczoznawców mobilnych(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of research conducted in Insurance Company (IC), where the Mobile Expert's work was rated, by using the Balanced Scorecard, from four perspectives: the customer's perspective, a financial perspective, the perspective of knowledge and learning and the prospects of business processes. The IC strategic objectives compability with the decisions taken were analyzed. The results of analysis let assess the competitiveness and efficiency of team management model. It was noted that taking awareness of risk factors that were associated with the achievement of objectives into account was very important(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Borowiecki R., Kwieciński M., 2004, Informacja i wiedza w zintegrowanym systemie zarządzania, Zakamycze, Kraków.
  • Brzóska J., Karbownik A., Kruczek M., Szmal A., Żebrucki Z., 2013, Strategiczna karta wyników, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.
  • Castells M., 2009, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Grabowska S., 2013, Modelowanie procesów biznesowych w działalności przedsiębiorstw turystycznych w warunkach konkurencyjności, praca doktorska, Politechnika Śląska, WOIZ.
  • Kaplan R., Norton D., 2001, The Balanced Scorecard, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Krupski R., Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., 2009, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa.
  • Krzemiński D., 2003, BSC - analiza z różnej perspektywy, Personel, 1-15 listopada, s. 42-45.
  • Michna A., Męczyńska A., Kmieciak R., 2011, Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań współczesnej gospodarki, referat wygłoszony na konferencji: "Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji", Zakopane.
  • Nasiłowska M., 2015, Procesy biznesowe w technologiach informatycznych - czy warto?, http://www.twojaeuropa.pl/1431/procesy-biznesowe-w-technologiach-informatycznych-czy-warto (10.09.2015).
  • Niven P.R., 2003, Balanced Scoreacard. Step by Step for Government and Nonprofit Agencies, Wiley Corporate F&A, San Francisco.
  • Niven P.R., 2014, Balanced Scorecard Evolution: A Dynamic Approach to Strategy Execution, Wiley Corporate F&A, San Francisco.
  • Person R., 2013, Balaced Scorecards and Operational Dashboards with Microsoft Excel, Paperback, Indianapolis.
  • Prahalad C.K., Hamel G., 2009, Przewaga konkurencyjna jutra, Concepts & Cases, Denver.
  • Rohm H., Wisley D., Stout P.G., Montgomery D., 2013, The Institute Way: Simply Strategic Planing and Management witch the Balanced scorecard, Kindle Edition, Boston.
  • Szablewski A., 2000, Strategie wzrostu wartości firmy. Studium przypadku, Poltext, Warszawa.
  • Świerk J., 2009, Mapa strategii i strategiczna karta wyników w planowaniu działań przedsiębiorstwa. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171428677

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.