PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo

---

280--288
Tytuł artykułu

Oryginalność w granicach budżetu: paradoksy zarządzania projektami kreatywnymi

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Originality within Budget: Paradoxes in The Management of Creative Projects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Paradoksy od lat stanowią interesujący temat rozważań w naukach o zarządzaniu. Tematyka artykułu zawęża ten obszar do sfery zarządzania projektami kreatywnymi. Celem pracy jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania badawcze związane z identyfikacją paradoksów w zarządzaniu takimi projektami. W tekście, w oparciu o literaturę dotyczącą dwóch kluczowych obszarów: projektów i kreatywności, zidentyfikowano najważniejsze paradoksy zarządzania projektami kreatywnymi. Zaprezentowano również wyniki badań własnych. Na podstawie badań zidentyfikowano specyficzną grupę paradoksów zarządzania projektami kreatywnymi związanych z postawami i rolami klientów(abstrakt oryginalny)
EN
Since many years paradoxes have been regarded as an interesting subject of management research. The topic of this paper limits the discussion to the area of creative projects. The aim is to answer research questions concerning the identification of paradoxes in managing such projects. The paper consists of two parts. The first one is based on literature review and its main aim is to identify the major paradoxes in creative project management through the analysis of two key areas: projects and creativity. In the next part the results of empirical research are presented. On the basis of research the specific paradoxes of creative projects are distinguished, and they are connected with demands and expectations of customers(original abstract)
Czasopismo
---
Strony
280--288
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Adler P.S., Chen C.X., 2011, Combining creativity and control: Understanding individual motivation in large-scale collaborative creativity, Accounting, Organizations and Society, vol. 36, s. 63-85.
  • Andriopoulos C., 2003, Six paradoxes in managing creativity: An embracing act, Long Range Planning, vol. 36, s. 375-388.
  • Bakker R.M., Cambré B., Korlaar L., Raab J., 2011, Managing the project learning paradox: A set-theoretic approach toward project knowledge transfer, International Journal of Project Management, vol. 29, s. 494-503.
  • Biggs S., Smith S., 2003, A paradox of learning in Project Cycle Management and the role of organizational culture, World Development, vol. 31, no. 10, s. 1743-1757.
  • Bloodgood J.M., Chae B., 2010, Organizational paradoxes: Dynamic shifting and integrative management, Management Decision, vol. 48, s. 85-104.
  • Brensen M., 2007, Deconstructing partnering in project-based organisation: Seven pillars, seven paradoxes and seven deadly sins, International Journal of Project Management, vol. 25, s. 365-374.
  • Cameron K., Quinn R., 1988, Organizational paradox and transformation, [w:] R. Quinn, K. Cameron (eds.), Paradox and transformation: Toward a theory of change in organization and management, Ballinger, Cambridge, MA.
  • Chang L., Birkett B., 2004, Managing intellectual capital in a professional service firm: Exploring the creativity-productivity paradox, Management Accounting Research, vol. 15, s. 7-31.
  • Cohendet P., Simon L., 2007, Playing across the playground: Paradoxes of knowledge creation in the videogame firm, Journal of Organizational Behavior, vol. 28, s. 587-605.
  • De Wit B., Meyer R., 2007, Synteza strategii, PWE, Warszawa.
  • DeFillippi R., Grabher G., Jones C., 2007, Introduction to paradoxes of creativity: managerial and organizational challenges in the cultural economy, Journal of Organizational Behavior, vol. 28, Paradoxes of creativity: Managerial and organizational challenges in the cultural economy, s. 511-521.
  • Eikhof D.R. Haunschild A., 2007, For art's sake! Artistic and economic logics in creative production, Journal of Organizational Behavior, vol. 28, s. 523-538.
  • Gander J., Haberberg A., Rieple A., 2007, A paradox of alliance management: resource contamination in the recorded music industry, Journal of Organizational Behavior, vol. 28, s. 607-624.
  • Kaleta A., 2014, Paradoksy ewolucji zarządzania strategicznego w trakcie rozwoju przedsiębiorstw, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, t. 27(2), s. 75-84.
  • Kets de Vries M.F.R., 2012, Star Performers: Paradoxes wrapped up in enigmas, Organizational Dynamics, vol. 41, s. 173-182.
  • Kozarkiewicz A., 2015a, Wielowymiarowy model pomiaru kreatywności, [w:] A. Kamela-Sowińska (red.), Teoria i historia rachunkowości, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2015, s. 107-115.
  • Kozarkiewicz A., 2015b, Zarządzanie projektami kreatywnymi, Marketing i Rynek, vol. 22, nr 9, s. 279-289.
  • Lewis M., 2000, Exploring paradox: Toward a more comprehensive guide, Academy of Management Review, vol. 25, s. 760-776.
  • Perretti F., Negro G., 2007, Mixing genres and matching people: A study in innovation and team composition in Hollywood, Journal of Organizational Behavior, vol. 28, s. 563-586.
  • Poole M.S., Van de Ven A., 1989, Using paradox to build management and organizational theory, Academy of Management Review, vol. 14, s. 562-578.
  • Smith W. K., Lewis M. W., 2011, Toward a theory of paradox: A dynamic equilibrium model of organizing, Academy of Management Review, vol. 36, no. 2, s. 381-403.
  • Thompson P., Jones M., Warhurst C., 2007, From conception to consumption: Creativity and the missing managerial link, Journal of Organizational Behavior, vol. 28, s. 625-640.
  • Tse T., 2013, Paradox resolution: A means to achieve strategic innovation, European Management Journal, vol. 31, s. 682-696.
  • Van Marrewijk A., Clegg S.R., Pitsis T.S., Veenswijk M., 2008, Managing public-private megaprojects: Paradoxes, complexity, and project design, International Journal of Project Management, vol. 26, s. 591-600.
  • Von Bernuth C., Bathelt H., 2007, The organizational paradox in advertising and the reconfiguration of project cooperation, Geoforum, vol. 38, s. 545-557.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171428829

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.