Warianty tytułu
Information in Shaping the Process of Innovation
Języki publikacji
Abstrakty
Prowadzone dotychczas badania wskazują pozytywną korelację pomiędzy stopniem wykorzystania informacji pochodzącej z badań marketingowych, a innymi miernikami obrazującymi powodzenie nowego produktu. W zakresie prac zespołów projektowych niezbędne są także dane i informacje, które istotnie determinują powodzenie nowego produktu. Wykorzystywane technologie informacyjne powinny generować osiem kluczowych rodzajów informacji niezbędnych we wspomaganiu decyzyjnym procesu rozwoju nowego produktu: strategiczne, finansowe, zarządzania projektem, techniczne, dotyczące odbiorcy i jego potrzeb oraz konkurencji i regulacji prawnych. Taki zbiór informacji odpowiada grupom informacji, niezbędnych w procesie formułowania strategicznego planu marketingowego. (abstrakt oryginalny)
The purpose of this article is to present the information in the process of product innovation and technology of control of these in companies introducing new products into the market. Studies carried out so far reveal a positive relationship between the degree of use of the information derived from market research (marketing information obtained from MDSS/MES) and various measures of new product success. Information technologies discussed should generate eight key types of information required in supporting decision-making process of new product development: the strategic, financial and program management - new product design (internal sources), technical, customer and his needs (internal and external sources), and competition and regulations (external source).(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- [1] Armstrong S.C. (2001), Engineering and Product Development Management. The Holistic Approach, Cambridge University Press.
- [2] Atuahene-Gima K. (2005), An Exploratory Analysis of the Impact of Market Orientation on New Product Performance: A Contingency Approach, "The Journal of Product Innovation Management", Vol. 12(4), No. 4, pp. 275-293.
- [3] Brzeziński M. (red.), (2002), Organizacja i sterowanie produkcji}, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
- [4] Crow К. (2002), Collaboration, DRM Associates.
- [5] Dąbrowski D. (2009), Informacje rynkowe w rozwoju nowych produktów, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk.
- [6] Kahn K.B. (2006), New Product Forecasting. An Applied Approach, Armonk, M.E. Sharpe, New York.
- [7] Kotler Ph., Amstromg G., Wong J.V. (2002), Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
- [8] Moorman С., Miner S.A. (2007), The impact of Organizational Memory on New Product Performance and Creativity, "Journal of Marketing Research", Vol. 34, pp. 91-106.
- [9] MRP/ERP and PDM: Understanding the Fit - How to Maximize Results with an Integrated PDM/ERP Solutions, White Paper, Agile Software Corporation, www.agilesoft.com, access date: 29.09.2015.
- [10] Nakata Ch., Di Benedetto C.A. (2012), Forward to the Future: The New Knowledge Needed to Advance NPD-Innovation Theory and Practice, "Journal of Product Innovation Management", Vol. 29, No. 3, pp. 341-343.
- [11] Rutkowski LP. (2007), Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania, PWE, Warszawa.
- [12] Rutkowski I.P. (2011), Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, PWE, Warszawa.
- [13] Sherman J.D. (2000), Identification of Cross-Functional Integration Deficiencies, [in:] M.M. Montoya-Weiss (ed.), Driving Business Growth Through Innovation, International Product Development and Management Association Conference, New Orleans, pp. 103-127.
- [14] Markham S., Lee H. (2012), Winning at NPD: Success Drivers from the 2012 Comparative Performance Assessment Study, Presentation at the 2012, Product Innovation Management Conference, Orlando.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429055