Warianty tytułu
Competency Model of Managers in Dairy Cooperatives
Języki publikacji
Abstrakty
Publikacja, oprócz prezentacji wybranych aspektów teoretycznych dotyczących menedżera i kompetencji menedżerskich, ma na celu ukazanie wymiaru aplikacyjnego poprzez opracowanie empirycznego wzorca modelu kompetencyjnego kadry kierowniczej dla spółdzielni mleczarskich. W artykule wykorzystano literaturę przedmiotu oraz wyniki pracy panelu ekspertów. Okazuje się, że od menedżerów spółdzielni mleczarskich wymaga się różnorodnych kompetencji. Menedżerowie powinni znać się m.in. na prowadzeniu biznesu, powinni być kierownikami zespołu zorientowanego na rezultaty i powinni zarządzać swoimi emocjami. Ponadto powinni posiadać szereg innych kompetencji menedżerskich, kluczowe z nich zostały zaprezentowane w artykule. (abstrakt oryginalny)
The publication, in addition to presenting selected theoretical aspects relating to the manager and managerial competence, aims to show the dimension of the application by developing an empirical model of competence management model for dairy cooperatives. The article uses literature and the results of the work of the expert panel. It turns out that the managers of dairy cooperatives requires a variety of competences. Managers should be aware of, inter alia, on running the business, team managers should be results-orientated and should manage their emotions. In addition, they should have a number of other managerial competence, the key of which were presented in the article. (original abstract)
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- Adams, K. (1997). Interview with Dawid McClelland, Competency, No. 4.
- Antczak, Z. (2008). Kwalifikacje a kompetencje (rozważania metodologiczno-systematyzujące), W: S. Witkowski i T. Listwan (red.) Kompetencje a sukces zarządzania organizacją. Warszawa: Diffin.
- Borkowska, S. (2006). Strategie wynagrodzeń. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
- Boyatzis, R. (1982). The Competent Manager: A Model for Effective Performance, New York: John Wiley&Sons.
- Filipowicz, G. (2014). Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business.
- Filipowicz, G. Kompetentny Menedżer. PARP, www.kompetencjemsp.parp.gov.pl (06.01.2016).
- Jabłoński, M. (2009). Kompetencje pracownicze w organizacji uczącej się. Metody doskonalenia i rozwoju. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
- Juceviciene, P. i Lepaitte, D. (2005). Competence as derived form of activity: the problem of their level correspondence, Kaunas: Kaunas University of Technology, Institute of Educational Studies.
- Masłyk-Musiał, E. (2005). Zarządzanie kompetencjami w organizacji. Warszawa: Oficyna wydawnicza WSM.
- Moczydłowska, J. (2008). Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników. Warszawa: Difin.
- Oleksyn, T. (2001). Praca i płaca w zarządzaniu. Warszawa: Międzynarodowa Szkoła Menedżerów.
- Oleksyn, T. (2010). Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business, Wydanie II.
- Penc, J. (1995). Decyzje w zarządzaniu. Kraków: Profesjonalna Szkoła Biznesu.
- Pocztowski, A. (2003). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: PWE.
- Pocztowski, A. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie-procesy-metody. Wyd. II, Warszawa: PWE S.A.
- Spencer, L.M. i Spencer, S.M. (1993). Competence at Work, New York: John Wiley&Sons.
- Witaszek, Z. (2011). Rozwój kompetencji menedżerskich przesłanką sukcesu organizacji. Zeszyty Naukowe Marynarki Wojennej, 4(187).
- Wyrzykowska, B. (2012). Przedsiębiorczość intelektualna jako kompetencja współczesnego menedżera. Zeszyty Naukowe SGGW, Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 100.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429059