Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Postulat wyodrębnienia samodzielnej dyscypliny nauk humanistycznych, jaką jest nauka o mediach i komunikowaniu, podnoszony jest w ciągu ostatnich lat bardzo często. Toczy się wokół niego jedna z najżywszych dyskusji angażujących polskie środowisko naukowe zajmujące się tą dziedziną nauki. Wśród argumentów przemawiających za ukonstytuowaniem samodzielnej dyscypliny są m.in.: długoletnia tradycja badań nad mediami w Polsce, wzrost liczby zajmujących się nią placówek dydaktycznych oraz konieczność systematyzacji w jej obrębie. Przeciwko wyodrębnieniu tej dziedziny nauki przemawia głównie jej rozległość i niejednorodność oraz zakres badawczy wspólny z wieloma formalnie odrębnymi dyscyplinami badań naukowych. Za trudność w wyodrębnieniu nauki o mediach i komunikowaniu uznaje Tomasz Goban-Klas brak konsolidacji polskiego środowiska naukowego. Znajomość szerokich, interdyscyplinarnych badań ogranicza się, według niego, do wąskiej grupy specjalistów. (...) Książka Marka Sokołowskiego jest kolejnym głosem w tej dyskusji, jednak głosem nieśmiałym, niejako "przy okazji". "(R)ewolucja w komunikacji. Wprowadzenie do medioznawstwa" jest bowiem przede wszystkim rozwiniętą formą wspomnianej wcześniej rewizji osiągnięć badawczych. Autor dokonuje przeglądu nauk o mediach i komunikowaniu w Polsce i na świecie, umieszcza rys historyczny, próbę uporządkowania terminologii, obraz obecnego stanu badań, przegląd sylwetek badaczy oraz katalog dziedzin pokrewnych komunikologii i tych, z których nauka ta wyrosła. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429374