PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 254 | 89--98
Tytuł artykułu

Narzędzia społecznej odpowiedzialności biznesu a wielkość przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Instruments of Corporate Social Responsibility in Connection with the Size of Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł dotyczy problematyki związanej z instrumentami społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility - CSR). W pierwszej części dokonano wieloaspektowej identyfikacji CSR, akcentując elementy wspólne różnych definicji tej koncepcji. W kolejnej części zaprezentowano wybrane narzędzia społecznej definicji biznesu, a następnie dokonano ich analizy pod kątem zastosowania ich w różnych rodzajach przedsiębiorstw. Szczególną uwagę zwrócono na wielkość przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)
EN
This article discusses the instruments of Corporate Social Responsibility in enterprises. The first part includes a definition of CSR and presents common aspects of main definitions. Moreover, this article analyses chosen instruments of Corporate Social Responsibility for enterprises in Poland. CSR is important for big enterprises as well as small and medium-sized enterprises, but SME often do not have enough resources to invest in CSR. They can use different instruments of CSR than big enterprises.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
89--98
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Adamczyk J. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Bartkowiak G. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i praktycznym, Difin, Warszawa.
  • Filek J. (2013), Społeczna odpowiedzialność biznesu jako nowa wersja umowy społecznej, Księgarnia Ekonomiczna, Kraków.
  • Korpus J. (2006), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wyd. Placet, Warszawa.
  • Leoński W. (2014), Koncepcja CSR na wczesnym etapie rozwoju firmy, "Ekonomia i Zarządzanie", nr 5, Wydawnictwo Naukowe IVG, Szczecin.
  • Łukasiewicz-Kamińska A. (2011), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa finansowego, Difin, Warszawa.
  • Odnowiona strategia UE na lata 2011-2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (2011), Komisja Europejska (COM (2011), 681, Bruksela.
  • PARP (2011), Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu, MillwardBrown SMG/KRC, Warszawa.
  • Rudnicka A. (2012), CSR - doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Sokołowska A. (2013), Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław.
  • Żemigała M. (2007a), Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Żemigała M. (2007b), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa: Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • [www 1] http://www.kampaniespoleczne.pl/csrcrm,7383,liberty_ubezpiecze nia_z_ konkursem_na_mem (dostęp: 6.12.2014).
  • [www 2] http://www.odpowiedzialnybiznes.eu/38/Narzedzia_CSR/ (dostęp: 20.10.2014).
  • [www 3] http://wolontariatpracowniczy.pl/wpisy/wolontariat-pracowniczy-kapitalna-wartosc-csr-nf-pl (dostęp: 6.12.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429650

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.