PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 254 | 99--107
Tytuł artykułu

Kanał komunikacji a kanał dystrybucji - zanikanie różnic i ich konsekwencje

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Communication Channel and Distribution Channel-Disappearance of Differences and Their Consequences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnim czasie rola kanałów dystrybucji oraz ich kształt podlega dynamicznym zmianom. Z jednej strony technologie informacyjne oraz rozwój firm logistycznych powodują wzrost możliwości realizacji i znaczenia sprzedaży bezpośredniej. Z drugiej strony charakterystycznym trendem jest wielokanałowość sprzedaży i w konsekwencji zmiany zachodzące w procesach zakupowych konsumentów. Wpływ na te przemiany mają także nowe kanały komunikacji, które wprost pozwalają przenieść konsumenta z sytuacji poszukiwania informacji do procesu zakupu. W efekcie zanika stopniowo rola tradycyjnych pośredników rynkowych, których funkcje przejmowane są w szczególności przez kanały komunikacji, co w dłuższym czasie będzie powodowało dalsze konsekwencje.(abstrakt oryginalny)
EN
Recently, the role of distribution channels and its design has changed. On one hand, information technologies and logistics development cause an increase of direct sales importance. On the other hand, a distinctive trend is the multi-channel sales and, consequently, changes in consumer buying process. The effects of these changes are also new channels of communication that expressly allow the consumer to move from a situation of searching for information to purchase process. As a result, disappearing gradually role of traditional market intermediaries whose functions are taken over in particular by communication channels, which in the long term will cause further consequences.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
99--107
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Arya A., Mittendorf B. (2013), The Changing Face of Distribution Channels: Partial Forward Integration and Strategic Investments, "Production and Operations Management", No. 22.
  • Bondos I. (2014), Komunikacyjna rola ceny w procesie docierania z informacją do klienta, "Marketing i Rynek", nr 8.
  • Czubała A., red. (2013), Podstawy marketingu, PWE, Warszawa.
  • Gołembska E., red. (2010), Kompendium wiedzy o logistyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Gundlach G.T., Loff A.G. (2013), Dual Distribution Restrains: Insight from Business Research and Practice, "The Antitrust Bulletin", No. 58.
  • Kollmann T., Kuckertz A., Kayser I. (2012), Cannibalization or Synergy? Consumers' Channel Selection in Online-Offline Multichannel Systems, "Journal of Retailingand Consumer Services", No. 19.
  • Lih-Bin O., Hock-Hai T., Vallabh S. (2012), The Effects of Retail Channel Integration through the Use of Information Technologies on Firm Performance, "Journal of Operations Management", No. 30.
  • Lipowski M. (2013), Usability of Mobile Distribution Channel for Financial Services, "Studia Ekonomiczne", nr 150.
  • Stern L.W., El-Ansary A.I., Coughlan A.T. (2002), Kanały marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Trojanowski M. (2010), Marketing bezpośredni. Koncepcja - Zarządzanie - Instrumenty, PWE, Warszawa.
  • Vanheems R., Kelly J.S., Stevenson K. (2013), The Internet, the Modern Death of a Salesman: Multichannel Retailing Impact, "International Journal of Marketing Communications", No. 5.
  • Verhoef P.C. Neslin S.A., Vroomen B. (2007), Multichannel Customer Management: Understanding the Research-shopper Phenomenon, "International Journal of Research in Marketing", No. 24.
  • Wang Y., Bell D.R., Padmanabhan V. (2009), Manufacturer-owned Retail Stores, "Marketing Letters", Vol. 20.
  • Wiktor J.W. (2013), Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Wilbur K.C., Farris P.W. (2014), Distribution and Market Share, "Journal of Retailing", Vol. 90, No. 2.
  • Wpływ internetu na gospodarkę w Polsce - Raport (2014), IAB. Polska, www.iab.org.pl.
  • Yu U.-I., Niehm L.S., Russell D.W. (2011), Exploring Perceived Channel Price, Quality, and Values as Antecedents of Channel Choice and Usage in Multichannel Shopping, "Journal of Marketing Channels", No. 18.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429652

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.