PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 3 | 40--52
Tytuł artykułu

Czynniki funkcjonalne w procesie wyboru oprogramowania

Warianty tytułu
Functional Factors in the Software Buying Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł koncentruje się na analizie czynników konkurencji i ich postrzeganiu przez nabywców oprogramowania. Jego celem jest wskazanie, które czynniki są istotne w procesie wyboru oprogramowania. Pomoże to przedsiębiorstwom informatycznym omijać te czynniki w procesie tworzenia kanwy strategii i jej rekonstrukcji, które nie stanowią wartości dla nabywcy, a inwestować w te, które stanowią dużą wartość. Badanie wykazało, że istnieją czynniki generujące wartość dla nabywców, które nie są zależne od wielkości firmy, działu czy stanowiska (dokonanie dostosowań, obsługi standardowych procesów, łatwość obsługi, prosta nawigacja). Uzyskane wyniki dowodzą również konieczności profilowania materiałów docierających do różnych odbiorców. Analiza uzyskanych wyników pozwala stwierdzić, że istnieją czynniki konkurencji, które są zależne od wielkości firmy, działu, do którego kierowane jest oprogramowanie, stanowiska osoby oceniającej naszą ofertę. Wśród nich można wyróżnić min. poprawę wyniku finansowego, poprawę wydajności procesów, rozwiązanie problemów w realizacji procesów.(abstrakt oryginalny)
EN
Article focuses on the analysis of competitive factors and their perception by the buyers of the software. Its aim is to identify which factors are important in the process. This will help IT organizations in the process of creating the canvas strategy and its force factors's reconstruction, which do not represent value for the buyers, and to invest in those that have higher value. The study showed that there are factors that generate value for customers that are not dependent on the size of the company, department or position (to make the adjustments, use standard processes, ease of use, simple navigation). The results also suggest the need for profiling materials reaching different audiences. Analysis of the results shows that there are factors of competition, which are dependent on the size of the company, the department to which a software is implemented, the position of assessor our offer.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
40--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Warszawska
Bibliografia
  • 1. Chan Kim W., Mauborgne R., 2005, Blue ocean strategy, Harvard Business Press, Boston.
  • 2. Kotler R., Armstrong G., Saunders J., Wong V, 2002, Marketing Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa, s. 58.
  • 3. Osterwadler A., Pigneur Y., 2010, Business Model Generation, John Wiley & Sons, New Jersey, s. 18-31.
  • 4. Rajagopal, 2011, Enhancing sales relationship through customer centric visibility, Innovative Marketing, Volume 7, Issue 1, Mexico.
  • 5 Sunil G., Hari G. M., Vishal S., 2011, Software Buying Behaviour of Consumer: A Factor Analysis Approach, Communication Systems and Network Technologies, International Conference on Communication Systems and Network Technologies, Katra.
  • 6. Wojtachnik R., 2015, Open Knowledge-Driven Manufacturing & Logistics The eScop Approach, w: Business Model Visualisation forICTProducts, Strzelczak S., Balda P., Garetti M., Lobov A. (red), Warsaw University of Technology Publishing House, Warsaw, s. 51-66.
  • 7. Wojtachnik R., 2015, Open Knowledge-Driven Manufacturing & Logistics The eScop Approach, w: Designing of Business Models for ICT Products, Strzelczak S., Balda P., Garetti M., Lobov A. (red), Warsaw University of Technology Publishing House, Warsaw, s. 67-84.
  • 8. Verville J.C., Halingten A., 2003, A six-stage model of the buying process for ERP software, Industrial Marketing Management, Volume 32 Issue 7, s. 585-594.
  • 9. Verville J.C., Halingten A., 2002, A qualitative study of the influencing factors on the decision process for acquiring ERP software, Qualitative Market Research: An International Journal, Volume 5 Issue З, MCB UP Ltd, s. 188-198.
  • 10. Microsoft, Top Reasons to Purchase a Business Solution from Microsoft, http://www.microsoft.com, dostęp: 10.02.2016
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429688

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.