PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 254 | 118--127
Tytuł artykułu

Eksploracja motywów związanych z partycypacją w konsumpcji kolaboratywnej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Exploration of Motives Connected with Participation in Collaborative Consumption
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł prezentuje wyniki badań eksploracyjnych dotyczących czynników skłaniających do uczestnictwa w różnych formach tzw. konsumpcji kolaboratywnej. Do czynników tych zaliczono przede wszystkim: oszczędność, towarzyskość, zaufanie oraz poszukiwanie wrażeń, a także zinterpretowano te czynniki w kontekście teorii planowanego zachowania.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of explorative study on factors leading to participation in various forms of so-called collaborative consumption. The article emphasizes frugality, sociability, trust, and excitement seeking as main determinants and interprets these factors in the context of theory of planned behaviour.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
118--127
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Ajzen I. (1991), The Theory of Planned Behavior, "Organizational Behavior and Human Decision Processes", 50 (2), s. 179-211.
  • Albinsson P.A., Perera B.Y. (2012), Alternative Marketplaces in the 21st Century: Building Community through Sharing Events, "Journal of Consumer Behaviour", 11.4,s. 303-315.
  • Bardhi F., Eckhardt G.M. (2012), Access-based Consumption: The Case of Car Sharing, "Journal of Consumer Research", 39(4), s. 881-898.
  • Belk R. (2007), Why Not Share Rather Than Own? "The Annals of the American Academy of Political and Social Science", 611, s. 126-140.
  • Botsman R., Rogers R. (2010), What's Mine is Yours: The Rise of Collaborative Consumption, Harper Business, New York.
  • Czapiński J., Panek T. (2013), Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa.
  • Felson M., Spaeth J.L. (1978), Community Structure and Collaborative Consumption: A Routine Activity Approach, "American Behavioral Scientist", 21(4), s. 614-624.
  • Gansky L. (2012), The Mesh. Why the Future of Business is Sharing, Penguin Group, New York.
  • Gibbs G.R. (2007), Analysing Qualitative Data, Sage, London.
  • Glaser B.G., Holton J. (2010), Remodelowanie teorii ugruntowanej, "Przegląd Socjologii Jakościowej", 2, s. 81-102.
  • Hirschl B. i in. (2002), New Concepts in Product Use for Sustainable Consumption, "Journal of Cleaner Production", 11, s. 873-881.
  • Kahle L.R. (1983), Social Values and Social Change: Adaptation to Life in America, Praeger Publishers.
  • Mitręga M. (2013), Czy prosumpcja w dobie kryzysu to zjawisko jednowymiarowe? Eksploracja wśród użytkowników portali społecznościowych, "Problemy Zarządzania",nr 1 (40), s. 40-53.
  • Neilson L.A., Paxton P. (2010), Social Capital and Political Consumerism: A Multilevel Analysis, "Social Problems", 57(1), s. 5-24.
  • Sankowska A. (2013), Zaufanie w społeczeństwie informacyjnym, "Roczniki Ekonomii i Zarządzania", 5 (41), s. 111-124.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429742

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.