PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 (CD) | 263--271
Tytuł artykułu

Wartości wyznawane przez osoby wchodzące na rynek pracy

Warianty tytułu
Values Shared by People Entering the Labour Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wartości wyznawane przez pracowników i możliwość ich realizacji w miejscu pracy są istotnym czynnikiem w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, gdyż wpływają na wydajność pracy zatrudnionych. Dotyczy to w szczególności osób młodych, przygotowujących się do wejścia na rynek pracy lub pracujących niedługo, ponieważ to właśnie one są w większym stopniu podatne na motywowanie i kształtowanie jako pracownicy. Z tego względu celem artykułu jest analiza wartości wyznawanych przez stosunkowo młode osoby uczące się i studiujące oraz pracujące. Postawiono przy tym tezę, że dla osób wchodzących na rynek pracy najważniejszą wartością jest rodzina, zdrowie i dobra atmosfera w pracy. (abstrakt oryginalny)
EN
The system of values shared by its workers and the opportunity to excercise them are of great relevance for the company operation as these factors have impact on work efficiency. This applies in particular to young people who are about to enter or have recently entered the labour market because this particular group of employees is more susceptible to motivation and mindset shaping. Therefore, the purpose of the present paper is to present the analysis of values shared by students and young workers. A thesis set in the paper is that the core values for people entering the labour market are a family, good health and friendly work environment. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
263--271
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • CBOS (1999). Plany, dążenia i aspiracje życiowe młodzieży, Warszawa: CBOS. http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/1999/K_095_99.PDF
  • CVI (2013). http://www.zoebelicom.ch/fileadmin/user_upload/Aktuell/Q_A_Corporate_Values_2013.pdf http://issuu.com/grupaonboard/docs/ecco_network_on_board_pr_raport_cor
  • Fritzsche, D.J. (2007). Personal Values Influence on the Ethical Dimension of Decision Making. Journal of Business Ethics, 75.
  • Gajda, J. (1997). Wartości w życiu człowieka. Prawda, miłość, samotność. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  • Gensicke, T. (2009). Jugendlicher Zeitgeist und Wertewandel. Zeitschrift für Pädagogik, 55(4).
  • GUS (2015). Wartości i zaufanie społeczne w Polsce w 2015 r. Warszawa: GUS.
  • Heinzlmaier, B., Ikrath, Ph. i Generation, E. (2013). Die Werte der Jugend im 21. Jahrhundert. Wien: Promedia.
  • Hryn, B. (1999). Wartości jako elementy kultury organizacyjnej. W: K. Jaremczuk (red.), Kategoria wartości a cele przedsiębiorstwa. Rzeszów: WPR.
  • Jasiński, Z. (1999). Zarządzanie pracą. Warszawa: Placet.
  • Jirjahn, U. i Kuzeawu, A. (2005). Determinanten der Studien- und Lebenszufriedenheit - eine empirische Untersuchung fuer wirtschaftswissenschaftliche Studiengaenge an der Uniwerstitaeten Hannover, Paderborn und Regensburg. W: L. Bellman i D. Sadowski (red). Bildungsoekonomische Analysen mit Mikrodaten. Nuernberg: IAB.
  • Kromer, I. i Zenter, M. (1999). Die Werte der Jugendlischen, Wien: Bundesministerium für Soziale Sicherheit und Generationen.
  • Mariański, J. (1995). Młodzież między tradycją a ponowoczesnością. Wartości moralne w świadomości maturzystów. Lublin: Wydawnictwo KUL.
  • Michalczyk, T. (1988). Zagrożenia wartości w pracy. Studia Socjologiczne, 2.
  • Misztal, M. (1980). Problematyka wartości w socjologii. Warszawa: PWN.
  • Orłowski, T. (1998). Nowy leksykon ekonomiczny. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt.
  • Pawlak, M. (2013). Systemy wartości studentów na podstawie badań w czterech krajach. Zeszyty Naukowe KUL, 1.
  • Kapera, K. (red.) (1998). Raport Rady ds. Rodziny przy Wojewodzie Katowickim i Sejmiku Samorządowym Województwa Katowickiego. Katowice, SSWK.
  • Rokeach, M. (1973). The Nature of Human Value. New York: The Free Press.
  • Silbereisen, R.K., Vaskovics, L.A. i Zinnecker, J. (1996). Jungsein in Deutschland. Opladen: Leske & Budrich.
  • Strózik, T. (2014). System wartości a ocena jakości życia młodzieży akademickiej w świetle badań ankietowych studentów uczelni Poznania. Studia Oeconomica Posnaniensia, 2.
  • Swadźba, U. (1999). Praca jako wartość w badaniach socjologicznych. W: K. Jaremczuk (red.), Kategoria wartości a cele przedsiębiorstwa. Rzeszów: WPR.
  • Szymański, M.J. (1998). Młodzież wobec wartości. Próba diagnozy, IBE, Warszawa.
  • Wawro, F.W. (2004). Młodzież w kontekście formowania się nowoczesnych społeczeństw. Lublin: Wydawnictwo KUL.
  • Wołk, Z. (2002). Perspektywy kariery młodzieży prowincjonalnej, Edukacja, 2.
  • HLT, (2011), http://www.openpr.de/images/articles/6/2/6216130a8329f1d2f01aa1cc02b9c4d5_g.jpg
  • Schell Jugendstudie (2011), http://www.klett.de/web/uploads/assets/b3/b39cced5/Download_408830_148_155_Wertewandel.pdf.
  • Schell Jugendstudie (2015), http://www.shell.de/aboutshell/our-commitment/shell-youth-study-2015.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429760

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.