PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 50 | nr 2 | 21--30
Tytuł artykułu

Przedsiębiorstwo nowej generacji

Warianty tytułu
Enterprise of the New Generation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej części artykułu przedstawiono dotychczasowe i nowe paradygmaty osiągania przewagi konkurencyjnej, których logika tworzenia wartości dla klienta odzwierciedla cztery generacje przedsiębiorstw: 1) opartych na układzie monolitycznym (kreowanie wartości "samych w sobie"), 2) opartych na układzie dualnym (dualne rozumienie wartości jako transakcji korzyści pomiędzy firmą a otoczeniem oraz firmą a klientem), 3) opartych na układzie sieciowym (tworzenie wartości w sieci relacji), 4) opartych na układzie przepływowym ("bycie w strumieniu" jest ważniejsze od samego kreowania wartości). W dalszej części ukazano modele kreowania przedsiębiorstw 3.0, których gra "strumieniowania" wartości klienta jest komponowana na podstawie zarówno kreacji, jak i anihilacji przepływów informacji i wiedzy. Szczegółowo omówiono metody i scenariusze związane zwłaszcza z tym drugim aspektem, których aplikacyjność zależy od modelu biznesu danej firmy. (abstrakt oryginalny)
EN
The following problems are discussed in the paper: 1) necessity of formulating new era enterprise paradigm, 2) asymmetry of the information and knowledge flow, 3) break-even point of the effectiveness of the networking companies, 4) break-even point of the effectiveness of the information and knowledge transfer to the clients, 5) energy flow as the new management paradigm for the enterprise 3.0, 6) business game based on the information and knowledge flow - simulacric orientation, 7) information and knowledge annihilation scenarios in the 3.0 company. (original abstract)
Rocznik
Tom
50
Numer
Strony
21--30
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Opolska
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Baudrillard J., Symulakry i symulacja, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2005.
  • Bauman Z., Płynne czasy. Życie w epoce niepewności, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2007.
  • Hołodnik D., Gra na impulsach silno i niskosygnałowych w sieciach gospodarczych, [w:] M. Noga (red.), Współczesne determinanty rozwoju gospodarczego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, Wrocław 2014.
  • Hołodnik D., Perechuda K., Symulakry społeczno-ekonomiczne jako przesłanki kryzysu gospodarczego, [w:] S. Partycki (red.), Teorie kryzysu, Wydawnictwo KUL, Lublin 2013.
  • Kania K. Technologie informatyczne firmy 2.0, Wydawnictwo UE, Katowice 2010.
  • Perechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wydawnictwo UE, Wrocław 2013.
  • Perechuda K. (ed.), Advanced Business Models, UE, Wrocław 2015 (w druku).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429838

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.