PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 20 | 110--119
Tytuł artykułu

Marketing terytorialny w kontekście rozwoju zrównoważonego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Territorial Marketing in the Context of Sustainable Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest wskazanie na istniejące powiązania zagadnień marketingu terytorialnego i rozwoju zrównoważonego. Z jednej strony oba te zagadnienia w znacznym zakresie się pokrywają, jednak z drugiej strony ich realizacja pozostaje czasem w istotnej sprzeczności. Marketing terytorialny w znacznej mierze jest pochodną marketingu politycznego. Politycy chcący osiągać zamierzone cele są mniej lub bardziej uzależnieni od głosów wyborców. Lokalne społeczności oczekują od polityków takiego zarządzania ich jednostką terytorialną, które przyniesie im jak największe korzyści. Zapewnienie odpowiedniego poziomu życia mieszkańców jest zresztą podstawowym zadaniem lokalnej władzy, co pociąga za sobą liczne działania związane z rozwojem przedsiębiorczości i infrastruktury. Tworzenie nowych miejsc pracy, poprawa komunikacji itp. nie zawsze sprzyjają zachowaniu wszelkich zasobów środowiska, zatem działania władzy lokalnej nie mogą ograniczać się do bieżących potrzeb, ale muszą też zachować wymogi zrównoważonego rozwoju. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is an indication of the links issues territorial marketing and sustainable development. On the one hand, both of these issues in a large extent overlap, but on the other hand their implementation remains sometimes in any material conflict. Local politicians wishing to achieve the aims are dependent on a majority of voters. People expect from politicians such management of their region, which will give them the greatest benefit. The creation of new jobs, improving communication, etc., not always conducive to maintaining all environmental resources. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
110--119
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Dobrzańska B.M., Planowanie strategiczne zrównoważonego rozwoju obszarów przyrodniczo cennych, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2007.
  • 2. Jaroszyńska M., Markowski T., Nitkiewicz Z., Wrona T., Rozwój lokalny i regionalny, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 1997.
  • 3. Kasperska E., Wybrane problemy marketingu terytorialnego - wpływ relacji z otoczeniem na skuteczność komponowania elementów marketingu mix i realizowanych działań, "Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej" nr 249, Zarządzanie i Marketing nr 13, red. A. Kozłowski, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2008.
  • 4. Kiełczewski D., Rozwój zrównoważony w skali regionalnej. Środowisko przyrodnicze - czynnik czy bariera rozwoju?, [w:] Zrównoważony rozwój - aspekty rozwoju społeczności lokalnych, red. M. Skup, Fundacja Forum Inicjatyw Rozwojowych, Białystok 2009.
  • 5. Kotler Ph., Haider D.H., Rein I., Marketing Places - Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations, The Free Press, New York 1993.
  • 6. Markowski T., Marketing miasta, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Studia KPZK PAN, t. 116, Warszawa 2006.
  • 7. Markowski T., Miasto jako produkt - wybrane aspekty marketingu miasta, [w:] Marketing terytorialny. Wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1997.
  • 8. Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • 9. Pawłowski A., Teoretyczne uwarunkowania rozwoju zrównoważonego, "Rocznik Ochrona Środowiska" 2009, t. 11, cz. 2.
  • 10. Report of the World Commission on Environment and Development: Our Common Future, Chapter 2: Towards Sustainable Development, dostęp: http://www.un-documents.net/ ocf-02.htm
  • 11. Szromnik A., Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Studia KPZK PAN, t. 116, Warszawa 2006.
  • 12. Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429876

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.