Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Książka Edyty £yszkowskiej to przykład badań próbujących pokazać, jaką rolę w życiu kobiet odgrywają media i jaki jest ich wpływ na kształtowanie postaw i tożsamości oglądających. Kontekst tzw. gender studies i analiz zorientowanych feministycznie nasuwa się w tym przypadku jako oczywisty. Autorka nie odcina się zresztą od takich skojarzeń. Publikację tę na okładce opiniuje Zbyszko Milosik, zaznaczając, że £yszkowska wpisuje się w kontekst badań nad socjalizacją do pełnionych w dorosłym życiu ról płciowych, a także stanowi część dyskusji na temat "konstrukcji tożsamości i biografii kobiecej". Zwłaszcza ów drugi człon wydaje się szczególnie istotny. Kobiety, przypisywane często do przestrzeni prywatnej, związanej z zajmowaniem się domem i wychowywaniem dzieci, stają się grupą atrakcyjną dla producentów programów telewizyjnych. Nie dziwi zatem "płciowe" ukierunkowanie dostrzegalne w kreowaniu hipotetycznego, przewidywanego odbiorcy. Bez trudu jesteśmy w stanie wskazać takie programy, które można by zakwalifikować jako "kobiece". (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429944