PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 | 127--138
Tytuł artykułu

Jakość nauczania a odpowiedzialność za stan świata

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Quality of Education as Responsibilityfor State of the World
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Żyjemy w złożonym świecie, pełnym różnorodności zjawisk, obiektów i żywych organizmów. Będąc częścią tej złożoności, jesteśmy w niej nie tylko zanurzeni, ale także mamy wpływ (nie zawsze to sobie uświadamiając) na jakość tego, co wydarza się wokół nas, poprzez nasze emocje, sposób myślenia i działania. Jako ludzie, mamy jednak stawać się odpowiedzialnymi za jakość tego, co wnosimy do tej całości poprzez swoją obecność. Mamy bowiem wpływ na wszystko i wszystkich wokół i od naszego wkładu zależy to także, co do nas wraca. Nie sposób w krótkim artykule poruszyć wielości zagadnień, które dotyczą wyżej wspomnianej tematyki. Wiąże się z tym także nauczanie wszelkich przedmiotów, a szczególnie filozofii, gdyż ona była uważana dawniej za królową nauk, a więc fundament, na którym opiera się każda nauka. (abstrakt autora)
EN
The article discusses the essence of the quality of teaching as the transmission of himself as a man: who he is, what he represents and where he is going. Through the synthetic approach to the theory of modern science and practice of life, it allows you to understand the interdependence of human self-image of the world and the quality of communication in teaching. By setting the centrifugal self-knowledge as the basis for this communication, we are able to not only get back to the essence of things - to understand a man, but also change the quality of education and human interaction with the world.(author's abstract)
Rocznik
Numer
Strony
127--138
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Psychosyntezy w Warszawie
Bibliografia
  • Białek E., Jaka ma być edukacja? w: Dokąd zmierzasz człowieku? Model edukacji dla przyszłości. Pod redakcją E. Białek. Opublikowane materiały z I Naukowej Konferencji pod tym samym tytułem, SEDP, Warszawa 2002.
  • Białek E., Recykling osobisty, Zielone Brygady nr 1(181), 2003.
  • Białek E., Seria "Poradników edukacji siebie", z cyklu Wyzwania edukacyjne. Edukacja dla każdego, wydana drukiem przez Stowarzyszenie "Edukacja dla Przyszłości na przestrzeni lat 1998-2003.
  • Białek E. , W stronę wizji edukacji jutra. w: Edukacja dla człowieka - wychowaniem do uniwersalizmu. Red. naukowa J. Kwapiszewskiego, Katedra Filozofii, Pomorska Akademia Pedagogiczna, Słupsk, 2004.
  • Białek E., Krygier B., Jakość medialnego przekazu w podejściu psychosyntezy w: Studia Medioznawcze, v.2 (21), Warszawa 2005.
  • Białek E.D., Tożsamość indywidualna a duchowy aspekt edukacji, Dydaktyka Literatury XXVII Wyższa Szkoła Humanistyczna w Lesznie, Wydawnictwo Naukowe PTP w Poznaniu, Leszno 2007.
  • Białek E., Kadra dla bezpieczeństwa szkolnego. Wypracowywanie modelu edukacji szkoły "jutra" - podejście psychosyntezy Konferencja Trzcianka "Edukacja do bezpieczeństwa" IV, 2007 w: Edukacja dla Bezpieczeństwa. Bezpieczna szkoła. Bezpieczny uczeń. Edukacja wobec zagrożeń szkolnych. Red. D. Czajkowska-Ziobrowska. A Zduniak, Poznań 2007.
  • Białek E.D., "Kwantowy człowiek" - jako nowy podmiot i wyzwanie dla kształcenia akademickiego w XXI wieku w: Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych oraz społecznych zróżnicowań. edukacja XXI wieku 27. Red. N. Starik, A. Zduniak, Poznań 2012.
  • Białek E.D., Świadomość indywidualna - jako być albo nie być człowieka i świata w: Obszary akademickiej wiedzy naukowej. Prawo i społeczeństwo. Fizyka. Tematy do dyskusji na XXI wiek, red. Naukowa. M. Gwoździcka-Piotrowska, J. Wiśniewski, P. Ziobrowski, Poznań 2012.
  • Białek E.D., Całościowy obraz siebie i świata - do zastosowania do filozofii nauki od zaraz w: Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych oraz społecznych zróżnicowań. edukacja xxi wieku 29. Red. M. Walachowska, A. Zduniak, Poznań 2013.
  • Białek E.D., Słowo jako energia. (Psychoenergetyka słowa 2003), Instytut Psychosyntezy, Warszawa 2013.
  • Białek E.D., Wychowanie dziecka. W kierunku zdrowia i harmonii w sobie i świecie, Instytut Psychosyntezy, Warszawa 2014.
  • Childre D.L.: Teaching Children to Love. 80 Games & Fun Activities for Raising Balanced Children in Unbalanced Times. Boulder Creek, 1996.
  • Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina of Poznań 1997.
  • Groff St., The Holotropic Mind, Harper/Collinspublishers, San Francisco, California, 1993.
  • Hay D., Nye R., The spirit of the child, Harper Collins, London 1998.
  • Hay D., Spirituality versus individualism:why we should nurture relational conscousness?, International Journal ofChildren's Spirituality 2000, nr 5(1).
  • Hay D., The spirit of the child in a secularized culture [w:] Dydaktyka Literatury, t.XXVIII, Wyższa Szkoła Humanistyczna, Leszno 2008.
  • Laszlo E., Evolution: the ground synthesis, New Science Library, Boston 1987.
  • Laszlo E., Science and Acashic Field: An Integral Theory of Everything. The Great Rethinking, Oxford Press, 2012.
  • Najder-Stefaniak K., Pedagogika czasu przemian [w:] Dokąd zmierzasz człowieku? Model edukacji dla przyszłości. SEdP, Warszawa, 2002.
  • Pearce J.C., Magical child. Child psychology, Penguin Group, New York 1992.
  • Pasterniak W., O pedagogice wyższych stanów świadomości, Zielona Góra 2003.
  • Schumacher E.F. Small Is Beautiful: A Study of Economics As If People Mattered, Blond & Briggs, 1973.
  • Wilber K., The spectrum of consciousness, Wheaton, Quest 1977.
  • Wilber K., Psychologia integralna: Świadomość, duch, psychologia, terapia, tłum. T. Bieroń, Zysk i S-ka, Poznań 1996.
  • Wilber K., Sex, ecology, spirituality. The spirit of evolution, Shambala, Boston 2000.
  • Zohar D,. Marshall I.N., The quantum self. Human nature consciousness defined by the New physics, Quill/William Morrow, New York 1990.
  • Zohar D,. Marshall I.N., Spiritual intelligence - the ultimate intelligence, Bloomsbury, London 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429964

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.