PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 4 | nr 2 | 216--229
Tytuł artykułu

Tendencje rozwojowe sektora turystycznego

Autorzy
Warianty tytułu
Trends of the Tourism Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Turystyka i jej dynamiczny rozwój, głównie obserwowany w trzech obszarach: ekonomicznym, społecznym oraz geograficznym, implikuje zainteresowanie tą dziedziną wielu badaczy różnych specjalizacji. To natomiast powoduje, że każdy z nich inaczej definiuje zjawisko turystyki oraz interpretuje zależności, jakie zachodzą w sektorze turystycznym. Celem opracowania jest omówienie głównych tendencji rozwojowych sektora turystycznego ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstwa touroperatora oraz produktu turystycznego jako podstawowej oferty przedsiębiorstw sektora turystycznego. W pierwszej kolejności przybliżono zagadnienia dotyczące znaczenia sektora turystycznego dla gospodarki i jego tendencji rozwojowych, a następnie dokonano syntetycznej analizy produktu turystycznego. (abstrakt oryginalny)
EN
The interaction of tourism and its development primarily within the three areas: economic, social and geographical, implies an interest in this area of research from many different areas, which in turn means that each of them define the phenomenon of tourism differently and interpret it according to situations occurring in the tourism sector. The aim of this paper is to discuss the main trends of the development of the tourism sector with special emphasis on the tour operator and tourist product as the basic offer of enterprises in the tourism sector. Firstly the importance of the tourism sector to the economy and its development trends are followed by an analysis of the tourism product. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
216--229
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Altkorn, J., 1994, Marketing w turystyce, PWN, Warszawa.
  • Bednarczyk, M., 2006, Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw na polskim rynku turystycznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Burkart, A.J., Medlik, S., 1974, Tourism: Past, Present and Future, London.
  • Czarny, B., Czarny, E., Bartkowiak, R., Rapacki, R., 1998, Podstawy ekonomii, PWE, Warszawa.
  • Dziedzic, E., Skalskan, T., 2012, Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług turystycznych w Polsce, Stowarzyszenie na Rzecz Badania, Rozwoju i Promocji Turystyki, Warszawa.
  • Fijałkowski, D.,Produkt turystyczny w ujęciu marketingowym a turystyka, http://www. spg.apsl.edu.pl/baza/wydawn/spg01/fijalkowski.pdf.
  • Flejterski, S., Panasiuk, A., Perenc, J., Ros G., 2012, Współczesna ekonomika usług, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Gołembski, G., 1979, Rynek turystyczny w Polsce, Instytut Handlu Wewnętrznego i Usług, Warszawa.
  • Gołembski, G., 1999, Integrated quality management - kształtowanie jakości produktu turystycznego w regionie, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, r. LXI, nr 3, 4.
  • Gołembski, G., 2002, Kompendium wiedzy o turystyce, Warszawa - Poznań.
  • Gołembski, G., 2006, Kompendium wiedzy o turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Holloway, J.Ch., Robinson, Ch., 1997, Marketing w turystyce, PWE, Warszawa.
  • Kaczmarek, J., 2005, Produkt turystyczny. Pomysł. Organizacja. Zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Niemczyk, A., 2012, Zróżnicowanie zachowań konsumentów na rynku turystyki kulturowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  • Niezgoda, A., Kachniewska, M., Nawrocka, E., Pawlicz, A., 2012, Rynek turystyczny: ekonomiczne zagadnienia turystyki, Wydawnictwo JAK.
  • Niezgoda, A., Zmyślony, P., 2006, Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Panasiuk, A., 2004, Ekonomiczne podstawy turystyki, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Seweryn, R., 2005, Produkt turystyczny i wyznaczniki jego atrakcyjności, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nr 697, Kraków.
  • Sharpley, R., 2009, Tourism Development and the Environment: Beyond Sustainability?, Earthscan.
  • Sharpley, R., 2000, Tourism and Sustainable Development: Exploring the Theoretical Divide', Journal of Sustainable Tourism, vol. 8, no. 1.
  • Stanton, J., 1975, Fundamentals of Marketing, McGraw-Hill, New York.
  • UNWTO, 2006, World Tourist Barometer, vol. 4, no.1, January.
  • UNWTO, 2008, World Tourist Barometer, vol. 2, no. 2, June.
  • UNWTO, 2011, World Tourist Barometer, Advance Release, January.
  • UNWTO, 2012, World Tourist Barometer, vol. 10, January.
  • UNWTO, 2014, World Tourist Barometer, vol. 12, January.
  • UNWTO, 2015, World Tourism Barometer, vol. 13, January.
  • Ustawa o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U., nr 133, poz. 884 z póź. zm.).
  • Warszyńska, J., Jackowski, A., 1978, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.
  • WTO, 2005, World Tourist Barometer, vol. 3, no.1, January.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171430004

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.