PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 254 | 230--240
Tytuł artykułu

Tendencje w rozwoju marketingu mobilnego producentów dóbr zaawansowanych technologicznie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Tendency in the Development of Mobile Marketing of High-Tech Goods Manufacturers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamicznie rosnący popyt na urządzenia mobilne powoduje, iż producenci dóbr high-tech coraz częściej włączają działania marketingu mobilnego do swoich strategii marketingowych. Dzięki temu mogą unikalnie prezentować produkty w rzeczywistym miejscu i czasie, personalizować komunikaty marketingowe, wchodzić w interakcje z nabywcami. Sprzyja to autentycznemu angażowaniu nabywcy i w efekcie budowaniu silnej relacji między nim a danym produktem/marką oraz kreowaniu nowoczesnego wizerunku. Głównymi formami marketingu mobilnego, stosowanymi przez wytwórców produktów high-tech, są: portale mobilne, reklama w postaci SMS, MMS i wap-push, aplikacje mobilne oparte na rozszerzonej rzeczywistości i kody QR oraz gry marketingowe/reklamowe (gdzie nośnikami są: advergaming, in-game advertising, społeczności).(abstrakt oryginalny)
EN
The dynamically growing demand for mobile telecommunications equipment causes that high-tech goods manufacturers more and more often use mobile marketing in their marketing strategies. This allows them to present products more attractive (in real place and time), to personalize marketing messages, to interact with customers. It helps manufacturers to really involve the consumer, and as a result, to build a strong relationship between him and the product/brand and to create a modern image. The basic tools of mobile marketing of high-tech goods manufacturers are mobile portals, SMS, MMS and wap-push advertising, mobile applications based on augmented reality and QR codes, advergaming.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
230--240
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Content Marketing Institute (2013), The Second Annual B2C Content Marketing: 2014 Benchmarks, Budgets and Trends - North America Report.
  • Gemius, Izba Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska (2014), Raport: E-Commerce w Polsce 2014, Gemius dla e-Commerce Polska, Warszawa.
  • Göldi A. (2010), High-Tech-Marketing: Warum Apple in einer anderen Liga spielt, http://www.foerderland.de [dostęp: 28.08.2015].
  • Grimm S. (2013), Marketing für High-Tech-Unternehmen: Wie Sie Markt- und Technologiezyklen strategisch nutzen und beeinflussen, Springer-Verlag, Wiesbaden.
  • Hopkins J., Turner J. (2012), Go Mobile: Location-Based Marketing, Apps, Mobile Optimized Ad Campaigns, 2D Codes and Other Mobile Strategies to Grow Your Business, John Wiley&Sons, New York.
  • IAB Polska (2014), Marketing mobilny. Zbiór case studies, Warszawa.
  • IAB Polska (2015), Perspektyw rozwojowe mobile online w Polsce, Warszawa.
  • Jocious G. (2011), The Age of Annoyance: Managing our Frustrations with Information Overload, Lulu Press, Inc.
  • Keegan W.J., Schlegelmilch B., Stöttinger B. (2002), Globales Marketing-Management: Eine europäische Perspektive, Walter de Gruyter GmbH&Co KG, Oldenbourg.
  • Konkol S. (2010), Marketing mobilny, Helion, Gliwice.
  • MMA Glossary, http://mmaglobal.com/wiki/mobile-marketing (dostęp: 18.02.2015).
  • Mobile Institute (2015), mShopper. Polacy na zakupach mobilnych, Warszawa.
  • Mohr J.J., Sengupta S., Slater S.F. (2009), Marketing of High-technology Products and Innovations, Pearson Prentice Hall, New Jersey.
  • Pousttchi K., Wiedemann D.G. (2009), Handbook of Research on Mobile Marketing Management, IGI Global.
  • Rabij M. (2010), Jak ugryźć jabłko, "Newsweek", nr 7.
  • Rowles D. (2013), Mobile Marketing: How Mobile Technology is Revolutionizing Marketing, Communications and Advertising, Kogan Page Publishers, New Delhi.
  • Sollberger A., Müller P. (2013), Die ganze Welt des Online-Marketings, Wifimaku, Vaduz.
  • Sznajder A. (2014), Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • TNS Polska (2015), POLSKA.JEST.MOBI, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171430036

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.