PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 20 | 195--202
Tytuł artykułu

Social CRM jako determinanta rozwoju przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social CRM as a Factor of Development of Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój Internetu spowodował rozwój social mediów. Portale społecznościowe, które w swoich grupach skupiają nie tylko osoby fizyczne, ale także przedsiębiorstwa, prześcigają się w zabiegach ułatwiających komunikację czy nawiązywanie kontaktów. Stosowane metody polegają na dialogu miedzy partnerami oraz umożliwiają sprawną ocenę produktu czy usługi. Treści, które dostają się do obiegu, są przeważnie niecenzurowane i w związku z tym wyrażają obiektywne uwagi konsumenta. W biznesie jest to niezwykle ważne, ponieważ przedsiębiorca otrzymuje natychmiast feedback na temat produktu czy usługi. Social media posiadają wiele zalet, przede wszystkim szybkość przekazu informacji, niewielkie koszty związane z funkcjonowaniem czy rozpowszechnianiem reklam. Pozwalają nawiązać kontakt z klientem i zdobyć jego zaufanie. Każde przedsiębiorstwo szuka sposobu, aby jak najlepiej i jak najskuteczniej zorganizować proces sprzedaży i obsługi klienta. Przedsiębiorca stara się możliwie szybko reagować na otoczenie. Artykuł porusza zagadnienia dotyczące wpływu social mediów na wynik sprzedaży oraz rozwój marketingu. (abstrakt oryginalny)
EN
The Internet's development caused development of social medias. A social networking sites are using by both individual users and companies. Users pursue to makes communications easier. The most important to achieve this goal are conversation and dialogs between partners. Users could very easily find information about product and opinion about some services. Informations on the Internet are usually objective and thanks of this, companies can very easily and very quickly get feedback about theirs services or products. Social networking has a lot of advantages. One of the most important is speed of exchange of informations. The cost of internet advertising are relatively low. Social networking is great idea to gain customer's confidence. Each companies want to find a way to higher rate of sales and more customer satisfaction. Entrepreneurs have to quickly react to changes of area. This article touches on question of influence of social media to rate of sales and developing of marketing. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
195--202
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Dejnaka A., CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, Onepress, Gliwice 2002.
  • 2. Dryjańska E., Social media jako narzędzie w rękach społeczeństwa obywatelskiego na przykładzie organizacji "Avaaz", "Global Media Journal. Polish Edition" 2009, No. 1.
  • 3. http://www.technologie.nf.pl/artykul/7614/CRM,2008
  • 4. Peszko K., Instrumenty marketingu i ich wpływ na zachowania nabywców, [w:] Zachowania nabywców, red. J. Perenc, G. Rosa, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011.
  • 5. PMR: wartość rynku e-commerce wzrośnie do 27,3 mld zł w 2014 r., "Puls Biznesu" 15.10.2014, dostęp: http://www.pb.pl/3897192,86597,pmr-wartosc-rynku-e-commerce-wzrosnie-do-27-3-mld-zl-w-2014-r
  • 6. Veros L., CRM - strategia sukcesu, Teleinfo, Warszawa 2001.
  • 7. Warwas M., CRM - o co tu chodzi?, "Modern Marketing" 2000, nr 1.
  • 8. www.polskainternetowa.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171430142

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.