PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | vol. 14, nr 1 (58), t. 2 Konsument 3.0 : determinanty - działania - implikacje | 13--29
Tytuł artykułu

Trendy konsumpcjonizmu 3.0 i ich wpływ na kształtowanie wirtualnej wspólnoty wokół marek - przypadek marki Nutella

Warianty tytułu
Consumerism 3.0 Trends and Their Influence on the Shape of Virtual Br and Communities : the Case of Nutella
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule została podjęta próba opisu zaistniałych na rynku trendów, które doprowadziły do ukształtowania się zjawiska konsumpcjonizmu 3.0. Wykazano, iż nowe tendencje zachowań konsumpcyjnych sprawiły, że firmy, dostosowując do rynku metody dotarcia do klienta i jego obsługi, zaczęły wykorzystywać do zarządzania markami tworzące się wokół marek wspólnoty. W artykule posłużono się opisem przeprowadzonego przez międzynarodowy zespół badania wirtualnej wspólnoty zgromadzonej wokół marki Nutella i wskazano korzyści, jakie może uzyskać firma z takiej współpracy z klientem. Artykuł ma charakter koncepcyjny, a jego podstawę stanowią studia literaturowe. (abstrakt oryginalny)
EN
The article attempts to describe the existing trends which led to the built-up of the phenomenon of consumerism 3.0. It was demonstrated that as a result of new tendencies of consumer behaviour, companies, adapting their methods of reaching and servicing the customer to the market, had started to use brand communities in order to manage their own brands. That is why, the article uses a description of research conducted by an international team on the virtual Nutella brand community and indicates the potential advantages ensuing from such cooperation with the customer for the company. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Adjei, M., Noble, S. i Noble, C. (2010). The Influence of C2C Communications in Online Brand Communities on Customer Purchase Behavior. Journal of the Academy of Marketing Science, 38 (5), 634-653.
  • Bagozzi, R.P. (2000). On the Concept of International Social Action in Consumer Behavior. Journal of Consumer Research, (12).
  • Bender, T. (1978). Community and Social Change in America. New Brunswick: Rutgers University Press.
  • Boorstin, D.J. (1974). The Americans: The Democratic Experience. New York: Vintage Books.
  • Brogi, S. (2014). Online Brand Communities: A Literature Review. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 109, 385-389.
  • Cova, B. i Pace, S. (2006). Brand Community of Convenience Products: New Forms of Customer Empowerment - The Case "my Nutella The Community". European Journal of Marketing, 40 (9/10), 1087-1105.
  • Falls, J. i Deckers, E. (2003). Media społecznościowe bez ściemy. Gliwice: Helion.
  • Hartman, A., Sifonis, J. i Kador, J. (2001). E-biznes, Strategie sukcesu w gospodarce internetowej. Warszawa: K.E. Liber.
  • Kotler, P. (2004). Marketing od A do Z. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Kotler, P. (2005). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. i Setiawan, I. (2011). Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek. Warszawa: MT Biznes.
  • Kozinets, R.V (2007). Brandthroposophy on Marketing, Media, and Technoculture. Pozyskano z: http://www.kozinets.net.
  • Mazurek, G. (2008). Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu. Kraków: Wolters Kluwer.
  • McAlexander, J.H., Schouten, J.W. i Koenig, H.F. (2002). Building Brand Community. Journal of Marketing, (2).
  • Mitręga, M. (2014). Marketing relacji. Teoria i praktyka. Warszawa: CeDeWu.
  • Muniz, A.M. i O'Guinn, T.C. (2001). Brand Community. Journal of Consumer Research, 27 (4), 412-432.
  • Ouwersloot, H. i Odekerken-Schröder, G. (2008). Who's Who in Brand Communities - and Why? European Journal of Marketing, 42 (5/6), 571-585.
  • Rheingold, H. (2000). The Virtual Community, Revised Edition. Cambridge: The Mit Press.
  • Szpunar, M. (2004). Społeczności wirtualne jako nowy typ społeczności - eksplikacja socjologiczna. Studia Socjologiczne. Warszawa: IFiS PAN.
  • Toffler, A. (1980). The Third Wave. New York: William Collins Sons & Co.
  • Williams, R.L. i Cothrel, J. (2000). Four Smart Ways to Run Online Communities. Sloan Management Review, 41 (4), 81-91.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171430244

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.