PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | vol. 14, nr 1 (58), t. 2 Konsument 3.0 : determinanty - działania - implikacje | 125--137
Tytuł artykułu

Marketing tradycyjny, relacji i doświadczeń marek usługowych i produktowych - komunikacja z konsumentem na portalu Facebook

Warianty tytułu
Traditional Marketing, Relationship Marketing and Experiential Marketing of Services and Product Brands: Communication with the Consumer on Facebook Portal
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania było pokazanie wykorzystania przekazów komunikacji w ramach marketingu tradycyjnego, marketingu relacji i marketingu doświadczeń na przykładzie czterech marek żywnościowych (dwóch produktowych i dwóch usługowych). Przeanalizowano aktywność marketingową marek produktowych Pepsi i Coca-Cola oraz marek usługowych KFC i McDonald's w okresie trzech miesięcy (sierpień-październik 2015 r.) na portalu społecznościowym Facebook. Wyniki badania ilościowego i jakościowego wykazały, iż dla analizowanych marek produktowych prowadzono w analizowanym okresie aktywniejszą komunikację marketingową z klientami niż dla marek usługowych. Na profilach marek produktowych częściej wykorzystywano komunikaty o charakterze marketingu doświadczeń i relacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study was to show selected aspects of communication activity in the field of traditional marketing, relationship marketing and experience marketing based on the example of four brands (two product brands and two service ones). The marketing activity of product brands (Pepsi and Coca-Cola) as well as service ones (KFC i McDonald's) on Facebook in three months (August-October 2015) were analyzed. The results of qualitative and quantitative research show that more active marketing communication was related with product brands compared with service ones. On service brands profiles, companies more often used communications qualifying as relationship and experience marketing. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Altkorn, J. (2002). Zainteresowanie konsumentów strategią marki. Marketing i Rynek, (2).
  • AMA. (1995). Dictionary of Marketing Terms. Chicago: AMA.
  • Berry, L. (1983). Relationship Marketing. W: L. Berry, G.L. Shostack i G.D. Upah (red.), Emerging Perspectives on Services Marketing. Chicago: American Marketing Association.
  • Chrąchol, U. (2013). Komunikacja indywidualna i zadowolenie klienta jako wybrane elementy budowania relacji. Zeszyty Naukowe US. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, (32).
  • Dudziak, S. (2013). Facebook - innowacyjny sposób komunikacji na rynku usług turystycznych. Zeszyty Naukowe US. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, (32).
  • Dziedzic, D. i Szymańska, A.I. (2011). Marketing transakcji a marketing relacji. Zeszyty Naukowe WSEI w Krakowie, (7).
  • Dziewanowska, K. (2003). Nowe oblicze marketingu - koncepcja marketingu doświadczeń. Marketing i Rynek, (1).
  • Farquhar, P.H. (1989). Managing Brand Equity. Marketing Research, 1 (3).
  • Górska-Warsewicz, H. (2011). Kształtowanie architektury marek przedsiębiorstw sektora żywnościowego. Warszawa: Difin, 2011
  • Górska-Warsewicz, H., Świątkowska, M. i Krajewski, K. (2013). Marketing żywności. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Harvard Business Review Polska (2013). Raport z badania Polskie firmy w mediach społecznościowych. Pozyskano z: http://www.hbrp.pl/9raportow/upload/marketing/Polskie_ firmy_w_mediach_spolecznosciowych.pdf.
  • Kall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: PWE.
  • Kall, J. (2005). Tożsamość marek należących do sieci detalicznych. Poznań Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
  • Kapferer, J.N. (2009). The New Strategic Brand Management. Creating and Sustaining Brand Equity Long Term. Great Britain: Kogan Page.
  • Keller, K.L. (1993). Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer Based Brand Equity. Journal of Marketing, 57 (1).
  • Kotler, P. (2005). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Kotler, P.H., Armstrong, G., Saunders, J. i Wong, V (2002). Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Krawiec, W. (2015). Marketing doświadczeń a budowanie interakcji konsumenta w środowisku wirtualnym. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, (117).
  • Kwiatek, P. (2007). Programy lojalnościowe budowa i funkcjonowanie. Kraków: Oficyna a Wolters Kliwer Business.
  • Otto, J. (2001). Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Warszawa: C.H. Beck.
  • Pizto, W. (2008). Marketing relacji - koncepcja i kierunki rozwoju. Zeszyty Naukowe SGGW, (69).
  • Sagan, A. (2003). Marketing relacyjny. Kraków: Statsoft Polska.
  • Skowronek, I. (2011). Marketing doświadczeń jako wyznacznik wizerunku i wartości przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 46 (685).
  • Urbanek, G. (2002). Zarządzanie marką. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171430508

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.